اقدام جدید مرسی در راستای تضعیف بازمانده‌های دیکتاتوری مبارک است

۲۴م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه مرسی بار دیگر با محدود کردن اختیارات قوه قضاییه، استقلال آن را موکول به اختیارات ریاست جمهوری کرد، گفت: تصمیم جدید مرسی به نوعی جلوگیری از اختلافات فرقه‌ای و فرصت دادن به بازمانده‌های رژیم سلطه‌گر مبارک تلقی می‌شود.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصمیم جدید رئیس جمهور مصر، گفت: وعده‌های اخوان المسلمین و مرسی به مردم مصر بر خلاف ادعای عناصر بازمانده از رژیم سلطه‌گر مبارک مبنی بر دیکتاتوری جدید مرسی، دموکراسی است چراکه برپایه دین برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: مردم مصر از دیکتاتوری مبارک به ستوه آمده بودند و از همین رو اخوان المسلمین را به قدرت رساندند چراکه مهم‌ترین سیاست‌ اخوان المسلمین پایه‌ریزی دموکراسی بوده که دارای گرایش اسلامی است.

علیرضایی با بیان اینکه مرسی بار دیگر با محدود کردن اختیارات قوه قضاییه، استقلال آن را موکول به اختیارات ریاست جمهوری کرد، تصریح کرد: تصمیم جدید مرسی به نوعی جلوگیری از اختلافات فرقه‌ای و فرصت دادن به بازمانده‌های رژیم سلطه‌گر مبارک تلقی می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: مرسی باید در نظر داشته باشد که این تصمیم جدید سبب تضعیف جریان انقلابی مصر نشود و مردم مصر همچنان حامی سرسخت دولت مرسی باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.