اقدام دبیر کل سازمان ملل در پس گرفتن دعوتنامه ژنو۲ بی‌احترامی‌ بود/ افزایش یارانه‌های نقدی خط قرمز مجلس

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: پس گرفتن دعوت از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد بی‌احترامی بود که جواب آنرا دادیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جام شامگاه شنبه (۵ بهمن‌ماه) که در دفتر مرکزی جام برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵ اظهار داشت: توافقنامه ژنو طبق قرار با گروه ۱+۵ اول بهمن‌ماه اجرایی شد و تا به امروز در مجموع طرفین به تعهدات خود پایبند بودند.  
 
وی افزود: ایران بایستی طبق قرار غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف کند و مقدار غنی‌شده اورانیوم را اکسید کرده و مابقی را برگرداند و تا غلظت ۵ درصد رقیق کند که به همه آنها عمل کرده است.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: اگر زمانی در اجرایی شدن توافقنامه ژنو دعوا شده و هر کس به نقطه سر خط برگردد ما حداکثر ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا سیستم غنی‌سازی ۲۰ درصد خود را راه‌اندازی کنیم.  
 
باهنر با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که همچنان می‌گوید؛ “گزینه نظامی روی میز است” بیان داشت: این حرف‌های بی‌ربط مصرف داخلی دارد.  
 
وی با اشاره به کنفرانس ژنو۲ و حل بحران سوریه تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل اینطور تصور می‌کرد که ما دستاورد ژنو۱ را پذیرفته‌ایم و زمانی که ما حس کردیم تصور آنها این است آنرا جدی گرفته و واکنش نشان دادیم.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: با نمایندگان مجلس بررسی و مذاکره کرده و در پایان مصاحبه‌ای انجام دادیم که به هیچ وجه دستاوردهای ژنو ۱ را قبول نداریم و حضور ما در ژنو۲ بدون پیش‌شرط است.  
 
باهنر با بیان اینکه پس گرفتن از سوی دبیرکل سازمان ملل بی‌ادبی و بی‌احترامی بود، ادامه داد: ما جواب وی را دادیم، دعوت و پس گرفتن آن امری غیرمعمول بود که به نوعی آنرا جبران کردیم و باید در آینده نیز آنرا جبران کنیم.  
 
وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۳ اظهار داشت: بودجه امسال جای مانور اعداد و ارقام ندارد و ما تلاش می‌کنیم برخی نرم‌افزارها را برای دولت آماده کنیم.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه افزایش یارانه نقدی خط قرمز مجلس است، گفت: در دولت بحث‌هایی شده که برخی دهک‌ها را کم کنیم اما بحث روشن‌تر این است که در هر صورت یارانه نقدی هیچگاه افزایش پیدا نکند.  
 
باهنر با اشاره به اینکه تصویب لایحه بودجه به تعویق افتاده است، تصریح کرد: امکان دارد بحث مربوط به بودجه به اوایل هفته آینده موکول شود به دلیل اینکه بودجه دیرتر به صحن علنی می‌آید.  
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.