اقدام نازی ها نباید بهانه اشغال سرزمین دیگران شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس جمهوری ایران در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی سی ان ان، ضمن تشریح مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف، دربارهٔ فلسطین گفت که اقدامات نازی ها نباید بهانه ای برای اشغال سرزمین دیگران شود.

به گزارش حوزه دولت ممتاز نیوز، رییس جمهوری ایران در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی سی ان ان، ضمن تشریح مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف، دربارهٔ فلسطین گفت که اقدامات نازی ها نباید بهانه ای برای اشغال سرزمین دیگران شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در این مصاحبه که عصر چهارشنبه به وقت محلی شرق آمریکا پخش شد، در پاسخ به کریستین امانپور مجری سی ان ان پیرامون اقدام نازی ها علیه یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم، تاکید کرد: من تاریخ دان نیستم و نمی توانم دربارهٔ این موضوع سخن بگویم، اما هر جرمی در تاریخ از جمله جرایم نازی ها علیه دیگران محکوم است. آنچه نازی ها کرده اند محکوم است، ابعادش با مورخان می باشد. اما این نباید بهانه ای برای اشغال سرزمین های دیگران شود. 

دکتر روحانی همچنین دربارهٔ اینکه آیا هدف تهران محو رژیم صهیونیستی است؟، گفت: در ۲۰۰ سال قبل، ایران به هیچ کشوری حمله نکرده است. نیروهای مسلح ما اهداف پدافندی دارند. در مورد فلسطین، ما اعتقاد به صندوق های رای داریم. 

امانپور پرسید: چرا دولت از فیسبوک و توییتر استفاده می کند، اما در ایران ممنوع است، که روحانی پاسخ داد: تلاش دولت بر آزادی دسترسی به اطلاعات و اینترنت است. 

رییس جمهوری ایران در پاسخ به پرسشی پیرامون عفو گروهی از زندانیان در ایران نیز گفت: در تبلیغات انتخاباتی بر تهیه منشور شهروندی پافشاری کردم. گروهی مامور این موضوع می باشند و معتقدم که این منشور به زودی آماده خواهد شد. 

امانپور مجری سی ان ان در ادامه ادعای حضور هزاران نظامی ایرانی در سوریه را مطرح کرد که روحانی پاسخ داد: آمار هزاران و حتی صدها نفر هم غیرواقعی است. البته ما وابستگان نظامی داریم و از سال ها روابط نظامی برخورداریم. این اشخاص در سوریه حضور دارند. 

مجری سی ان ان در ادامه گفت: آیا دمشق را تشویق به اجرای توافق روسیه و آمریکا (در باره تسلیحات شیمیایی سوریه) خواهید کرد؟ 

دکتر روحانی پاسخ داد: ما معتقدیم که همه سلاح های کشتارجمعی در منطقه از جمله سلاح های شیمیایی باید برچیده شود. 

رییس جمهوری ایران در پایان مصاحبه در پیامی به زبان انگلیسی، گفت: می خواهم به مردم آمریکا بگویم که من پیام آور صلح و دوستی از سوی ایرانیان برای آمریکاییان هستم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.