اقشار کم‌درآمد با توقف مسکن‌مهر فراموش نشوند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان تهران با تاکید بر اینکه مشکل مسکن کشور تا ۲۰ سال آینده باید حل شود، گزینه‌های جایگزین طرح مسکن مهر را به دولت پیشنهاد کرد.
به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) علی تدین در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: هیچ‌ کس فی‌نفسه با طرح مسکن مهر مخالف نیست، چون این طرح برای تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف پیش‌بینی شده، اما توقف آن به سبب پیش‌بینی نکردن زیرساخت‌های لازم در این طرح است و به نظر می‌رسد که در دولت یازدهم به شیوه دیگری دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: انتقاد وزیر مسکن به شیوه فعلی اجرای طرح مسکن مهر است و با برآوردی که داشته احداث واحدهای مسکن مهر را به این شیوه برای دولت هزینه بر دانسته‌ است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان تهران تصریح کرد: طبعا جمعیت انبوهی که در قالب این طرح در یک شهرک مسکونی کنار هم تجمیع می‌شوند، نیازمند بهره‌مندی از امکانات و خدماتی چون آب و برق، گاز، درمانگاه و مدرسه می باشند و صرفا ساخت خانه بدون امکانات از پیش‌ فراهم شده نمی‌تواند نیازهای مردم را پوشش دهد.
وی با تاکید بر دغدغه دولت نسبت به نحوه اجرای طرح مسکن مهر، از دولت خواست تا تامین مسکن اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه را با توقف طرح مسکن مهر مدنظر قرار دهد.
به اعتقاد تدین دولت‌ها فرصت دارند تا ۲۰ سال آینده مشکل مسکن کشور را حل کنند و جایگزین مناسبی برای تامین مسکن مردم کم درآمد و آسیب‌پذیر پیدا کنند.
وی دربارهٔ جایگزین‌های طرح مسکن مهر نیز گفت: ممکن است بعضی موضوع افزایش وام مسکن را پیشنهاد کنند، ولی برای دولت مشکل است که سرمایه هنگفتی برای ایجاد مسکن در نظر بگیرد یا منابع مالی را افزایش دهد. می‌توانیم طرح‌ها و تجربیات کشورهای موفق در بخش مسکن را که جمعیت آنها در حد و اندازه جمعیت ما نیست مطالعه و در صورت تطبیق در کشورمان آنها را اجرا کنیم.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.