اقشار کم درآمد در گردباد افزایش قیمت، گیر‎ افتاده اند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

این روزها اقشار کم درآمد خوشحال از اینکه واحد مسکن مهرشان در مرحله سفت کاری قرار دارد لبخندشان با دیدن افزایش تخمینی واحد مسکونی شان محو می شود.این در حالی است که هنوز متراژ و موقعیت مکانی واحدها مشخص نشده است ،قیمت میانگین پروژه تا این لحظه افزایش یافته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سایت مسکن مهر نیز این روزها درگیر نوسانات اقتصادی شد و مشکلاتی برای مخاطبان اصلی  این سایت ایجاد کرد.

بر اساس این گزارش تفسیری،عصر روز پنجم آبان ماه  بخش ورودی متقاضیان پایگاه اینترنتی مسکن مهر از دسترس کاربران خارج شد.

این در حالی است که هفتم آبان ماه سال جاری با اعمال تغییراتی در سایت مسکن مهر، چون حذف جدول افزایش قیمت ۳ تا ۱۴ میلیون تومانی آورده متقاضیان مسکن مهر دوباره قابل دسترسی شد.

 براساس این گزارش تفسیری اقشار کم در آمدی که امید داشته اند کمتر از افزایش قیمت ها با حمایت دولت تاثیر بگیرند وقتی برای پیگیری مراحل واگذاری واحدها iبه سامانه مسکن مهر مراجعه کردند با تغییرات  محسوس قیمت ها مواجه شدند. 

 مخاطبان مسکن مهر با چالش هایی از جمله عدم معرفی iبه بانک های عامل با سپری شدن دوماه از وقت تایید پرونده ، نوسانات قیمتی پیش از نهایی شدن متراژ و موقعیت واحدهای مسکونی  روبه رو شده اند.

در صورتی  که افزایش قیمت مسکن مهر همگام با افزایش قیمت مصالح ساختمانی قطعی شده است اما در صد این افزایش قیمت تاکنون مشخص نشده است.

بنابر این گزارش تفسیری و درهیایوی ثبت نام  مسکن ویژه تقی رضایی مدیرکل مسکن استان تهران با صراحت گفته بود: ” اگر مردم پول ندارند بروند در پرند و یا پردیس مسکن تهیه کنند”. 

این در شرایطی است که  وزیر راه وشهرسازی افزایش قیمت مسکن مهر را در دستور کار قرار داده است.

علی نیکزاد در خصوص افزایش قمیت مسکن مهر گفته است: از معاونین خود خواستار مذاکره با انبوه‌سازان هستم تا پس از بررسی‌های لازم، افزایش قیمت منطقی را برای مسکن مهر لحاظ شود.

حال متقاضیان کم درآمدی که نمی توانند پابه پای افزایش قیمت در بازار مسکن پیش روند و تنها امیدشان iبه مسکن ارزان قیمت مهر بود این روزها رودرروی افزایش قیمت قرار گرفته اند.

نوسانات بازارارز این روزها تنه اش iبه قیمت مصالح ساختمانی گیر کرد و این بازار را با افزایش ناگهانی قیمت۲۰۰ درصدی روبه رو کرده است.

در همین خصوص جعفر قرائتی ستوده دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در گفتگو باممتازنیوز، با بیان اینکه اکثر پروژه های عمرانی در سطح کشور iبه حالت نیمه تعطیل درآمده اند گفت: افزایش قیمت ارز و نوسانات موجود در بازار سبب افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده است.

وی در ادامه تصریح نمود: افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی محصولات از جمله پریز، شیرآلات، آسانسور، درب و پنجره در تعطیلی پروژه ها موثر بوده است.

براساس این گزارش تفسیری  با توجه iبه اینکه درماه قبل قیمت مصالح ساختمانی  براساس اعلام مرکز آمار iبه طور میانگین ۵۵ درصد افزایش داشته است برای اینکه iبه قول مسئولان ساخت وساز مسکن مهر با مشکل مواجه نشود آیا پروژه مسکن مهر نیز با افزایش ۵۵ درصدی روبه رو می شود؟
 
گزارش از محبوبه کباری .مریم انصاری 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.