اکران فیلم ها حق قانونی حوزه هنری است

صاحبان سینما و حوزه هنری نسبت به انتخاب فیلم و اکران آنها اختیار قانونی دارد و حق صاحبان سینما است.

احمدرضا گرشاسبی،کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه  سینمایی باشگاه خبرنگاران درخصوص اقدامات اخیر حوزه هنری و اکران نکردن فیلم گفت:صاحبان سینما حق قانونی دارند که برای اکران فیلم ها در سینماهای خود،حساسیت نشان دهد و موضوع خاصی را انتخاب کنند.
وی ادامه داد:متأسفانه با توجه به محتوای نامناسب فیلم هایی که تاکنون اکران شده است حوزه هنری این نوع فیلم ها را در شأن جامعه ندانسته و به همین دلیل از اکران آنها جلوگیری کرده است.
گرشاسبی ضمن اشاره به تعامل طرفین دعوا، افزود:سرنوشت سینما باید در اولویت مسئولان قرار بگیرد و با تغییر روش های مدیریتی،معیارهای شخصی خود را وارد مسائل جمعی نکند.
وی اظهارداشت:در کنار اینکه صاحبان فیلم هزینه های بسیاری برای تولید فیلم صرف کرده اند صاحبان سینما نیز برای برگشت بودجه ی صرف شده ی خود،موضوعات خاص خود را برای اکران درنظر می گیرند.
گرشاسبی در ادامه افزود:تمام نهادها و اهالی سینما علاوه بر تعامل،مطیع قوانین سینمایی باشند و سازمان سینمایی نیز باید برای حل مسائل حضور داشته باشد.
وی تأکید کرد:اشکال مدیریت سینما نبود تنوع است و همچنین فیلم نامه های تکراری و کلیشه ای،فاصله گرفتن مردم از سینما را تشدید کرده است.
گرشاسبی ضمن اشاره به اینکه تعامل تنها راه ممکن است،بیان کرد:انتخاب موضوع های تکراری و ممیزی های غیرمنصفانه باعث قهر مردم با سینما شده است.
وی درپایان خاطرنشان کرد:پایان یافتن دعواهای میان مسئولان و بررسی های موشکافانه برای حل مشکلات پیش آمده،تنها راه حل برای آشتی مردم با سینماها هستند زیرا ادامه این دعواها به ضرر سینما و جامعه خواهد بود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.