اکران مستند ‘سیاه کمان از نزدیکی نزدیکتر’ در خانه هنرمندان ایران

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا به نقل از دانشگاه آزاد،’محمد حسن ابراهیمی’ دانشجوی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این واحد و تهیه کننده و کارگردان این مستند تنوع زیستی گفت: این مستند مربوط به بررسی تنوع زیستی در بحث تخصصی باکتری شناسی است در پایان سال ۲۰۱۰ سالی که از سوی سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان ملل، سال جهانی تنوع زیستی نام گذاری شد، کلید خورد.

وی با بیان این مطلب که این مستند برای اولین بار در ایران با رویکرد تنوع زیستی انجام شده و نمونه مشابه آن در سایر کشورهای جهان با رویکرد تنوع زیستی و باکتری شناسی دیده نشده است ادامه داد: در سال ۲۰۱۰ دولت‌ ها ، موسسات و گروه‌های مختلف در سراسر جهان در اجرای اهداف یونسکو ، پروژه‌ های متعددی را به اجرا گذاشته‌اند و در سال ۲۰۱۱ سالی که از طرف سازمان ملل ، سال جهانی جنگل ها نامگذاری شد به پایان رسید.

تهیه کننده و کارگردان مستند ‘سیاه کمان از نزدیکی نزدیکتر’ با بیان اینکه پروژه ساخت این مستند در سطح بسیار تخصصی ، به دست تعدادی از دانشجویان گیاه پزشکی واحد علوم و تحقیقات تهران انجام شده است افزود: در این پروژه دانشجویان با استخراج ، کشت و خالص سازی باکتری ها از خاک ، گیاه و طبیعت طرح هایی را در محیط های استریل آزمایشگاهی زده اند که هر کدام معنا و مفهومی گسترده و بین المللی دارد، در واقع نقاشی این دانشجویان با رنگ هایی زنده از جنس باکتری است.

ابراهیمی خاطرنشان ساخت: این باکتری های بسیار کوچک و میلیاردها اولاد آن ها سرنوشت سیاره ما را تغییر دادند ،آن ها باعث دگرگونی اتمسفر زمین شدند. لذا این امر سببی شد که اعضای این پروژه مستندی را در این رابطه بسازند.

اولین مستند تنوع زیستی ‘سیاه کمان از نزدیکی نزدیکتر’ به تهیه کنندگی وکارگردانی محمد حسن ابراهیمی ، نویسندگی مسعود نظام الاسلامی ، مشاوره علمی دکتر جواد رزمی عضو هیات علمی تمام وقت واحد و مشاور هنری ‘رضا ابراهیمی’ و اعضای کارگروه آزمایشگاهی ساخته شده است .

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۵۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.