البرادعی: ما در چنگال دیکتاتوری‌هایی بدتر از دیکتاتور سابق گرفتار شده‌ایم

۰۷م آذر ،

alarabiya-21.jpg

محمد البرادعی با تاکید بر این که مصر اکنون در چنگال دیکتاتورهایی بدتر از دیکتاتور سابق گرفتار شده است، اظهار کرد که سبب عقب‌نشینی‌اش از مجمع موسسان قانون اساسی به سبب انکار مساله هولوکاست از سوی بعضی از اعضای این جمعیت بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور در مصاحبه‌ با روزنامه “المصری الیوم” اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا جنگ خیابانی در مصر بوجود آمده است و مردم خشمگین می باشند و بر برگزاری تحصن در میدان‌ها اصرار می‌ورزند، من به صراحت می‌گویم که اگر ارتش مستقر شود تا از آشوب‌ها جلوگیری کند، من غافلگیر نخواهم شد.

وی در ادامه افزود: من به شدت از تصمیمات اخیر محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر غافلگیر شدم، به ویژه اینکه یک هفته قبل از این تصمیمات با وی دیدار کردم و وی هیچ اشاره‌ای به این مساله نکرد و نظر من را نپرسید.

وی در ادامه افزود: من بر این باورم که همگان باید برای نجات وطن با یکدیگر همگام شوند. ما در بحران تازهی قرار داریم که کمتر از اوضاع قبل از انقلاب ژانویه نیست. رئیس جمهوری قدرت اجرایی و قانونگذاری را در اختیار دارد و در تلاش است تا از شکایت از تصمیماتش در مقابل دستگاه قضایی جلوگیری کند.

البرادعی خاطرنشان کرد: ما اکنون در چنگال دیکتاتورهایی بدتر از دیکتاتور سابق اسیر شده‌ایم و در حالی که ما خواهان آزادی و عدالت هستیم، می‌بینیم که همان دیکتاتوری نظام حسنی مبارک، ولی با رنگی تازه برقرار شده است.

وی در خصوص دعوت برای برگزاری تجمع میلیونی اخوان المسلمین در میدان عابدین در نزدیکی تجمع میلیونی گروه‌های ملی در میدان التحریر قاهره گفت: به نظر من این تجزیه به نفع کشور نیست.

وی اعلام کرد که عقب‌نشینی‌اش از مجمع موسسات به چند سبب بوده و از جمله آن دلایل این است که اشخاصی در این جمعیت حضور داشتند که مساله هولوکاست را انکار می‌کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.