التحریر قاهره همچنان صحنه درگیری‌های سیاسی است

به دنبال عفو عاملان حوادث “موقعه جمل” صدها تن از مخالفان و طرفداران رئیس جمهوری مصر در میدان التحریر قاهره با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، تلویزیون دولتی مصر به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد حداقل ۱۱۰ تن در درگیری‌های روز جمعه در میدان التحریر مجروح شده‌اند.

درگیری زمانی آغاز شد که گروهی از هواداران محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر به تجمع مخالفان وی حمله کردند.

گزارش‌ها بیانگر حمله دو طرف به یکدیگر با سنگ، بطری و کوکتل مولوتف است.

این درگیری در پی تبرئه ۲۴ تن از افراد مظنون به سرکوب معترضان به حکومت حسنی مبارک که با شتر به مردم حمله کردند، صورت گرفت. این پرونده بعدها به موقعه جمل معروف شد.

در پی این اقدام، محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر، عبدالمجید محمود، دادستان کل این کشور را برکنار کرد. قضات مصری از این تصمیم مرسی انتقاد کرده‌اند. محمود تاکید دارد که کناره‌گیری نمی کند و با همه فشارهای موجود امروز(شنبه) به دفتر خود رفته و کارش را همانند روزهای عادی دنبال می‌کند.

محمود گفت: هیچگاه سمت سفیر مصر در واتیکان را نخواهم پذیرفت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دو اتوبوس متعلق به حامیان اخوان المسلمین در میدان التحریر به آتش کشیده شد.

اخوان المسلمین اعلام کرده که در درگیری های التحریر هیچ یک از اعضای این جنبش حضور نداشته و هواداران آنها عصر روز جمعه و پس از پایان درگیری‌ها به التحریر رفته‌اند.

شبکه اول تلویزیون مصر به نقل از این گروه اعلام کرد که اخوان المسلمین حوادث میدان التحریر را محکوم کرده و از هواداران خود خواسته از این محل خارج شوند.

همزمان، تظاهرکنندگان به مقر اخوان المسلمین در شهر صنعتی المحله در شمال مصر حمله و تصاویر محمد مرسی را پاره کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.