التماس مسئول پرادعای فرانسوی به مسلمانان

۲۰م دیماه ،

سه ماه پیش رهبر حزب راست‌ گرای “اتحاد برای جنبش مردمی” فرانسه در سخنانی موهن، روزه‌ داران مسلمان را به شدت مورد حمله و تمسخر قرار داده بود.

گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اگرچه مسلمانان فرانسه جزء گروههای مهم و پرشمار در این کشور محسوب می شوند اما به خاطر القائات و تبلیغات فراوان رسانه ها، همواره با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند که بی احترامی یکی از مهمترین آنهاست.

به عنوان مثال، سه ماه پیش رهبر حزب راست‌ گرای “اتحاد برای جنبش مردمی” فرانسه در سخنانی موهن، روزه‌ داران مسلمان را به شدت مورد حمله و تمسخر قرار داد که این اظهارات با واکنش شورای مسلمانان فرانسه مواجه شد.

پس از این ماجرا وکیل شورای مسلمانان فرانسه، شکایتی علیه فرانسوآ کوپه حاضر و تقدیم دادگاه شهر “نیم” کرد که به خاطر ادله فراوان و محکم آنها احتمال محکومیت کوپه بسیار بسیار بود به همین خاطر، رهبر حزب اتحاد برای جنبش مردمی از مسلمانان به دلیل اظهاراتش عذر خواست.

وی پس از سه‌ ماه، دیروز طی نشستی با محمد موسوی رئیس شورای مسلمانان فرانسه بار دیگر از سخنان خود ابراز پشیمانی کرد و موسوی هم اعلام کرد که از شکایت علیه ژان فرانسوآ کوپه صرف‌ نظر کرده است.

موسوی در عین حال تاکید کرد: شورای مسلمانان فرانسه برای حفاظت از کرامت شهروندان پیرو دین اسلام از تمامی راه‌ های قانونی استفاده می ‌کند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.