الجزایر خواستار وساطت بین المللی برای حل بحران در کشورمالی شد

به گزارش ایرنا ، مرکز مبارزه با تروریسم شاخه شمال آفریقا با برگزاری یک همایش در پایتخت الجزایر برای بررسی آخرین تحولات و رخدادهای کشور مالی، تاثیرات این رخدادها بر صحنه سیاسی الجزایررا مورد بررسی قرار داد.

در این همایش که روز دوشنبه در الجزایر برگزار شد، ‘کمال رزاق باره’ مشاور ریاست جمهوری الجزایر در امور مبارزه با تروریسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت برقراری آرامش در کشور مالی اعلام کرد که خواسته های مطرح شده از سوی گروه الازواد در مالی جای بررسی دارد اما جدایی بخشی از خاک این کشور را مورد تایید قرار نمی دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد از وساطت بین المللی برای پایان دادن به مشکلات پیش آمده در مالی حمایت می شود.

به گفته مشاور رییس جمهوری الجزایر خواسته های مطرح شده در شمال مالی قانونی وبجاست اما این خواسته ها باید در چارچوب استقلال تمامیت ارضی کشور مالی مطرح گردد.

وی باشاره به وقوع کودتای اخیر در این کشور افزود که بهتر است گردانندگان امر به قانون اساسی این کشور احترام گذاشته واز آن تخطی نکنند.

این مقام الجزایری در ادامه تاکید کرد بدلیل نبودن ثبات سیاسی در مالی گروههای تروریستی از این موقعیت استفاده کرده وبا توجه به همسایگی این کشور با الجزایر می توانند بر امنیت کشور ما نیز تاثیر گذار باشد .

از سوی دیگر ‘فرانچسکو مادیرا’ رییس مرکز مبارزه با تروریسم شاخه آفریقا نیز در این نشست اظهار داشت که پذیرش یک کشور جدید در مالی غیر قابل قبول است .

وی افزود که سازمان ملل، اتحادیه اروپا وهمچنین اتحادیه آفریقا با تاسیس چنین کشوری در شمال آفریقا بشدت مخالفت می نمایند.

وی در عین حال افزود که گروه التوارق در مالی حق استفاده از یک زندگی آرام در این کشور را دارند اما تاسیس یک کشور جدید و یا منطقه خودمختار در این منطقه مهم غیر ممکن است .

رییس مرکز مبارزه با تروریسم شاخه آفریقا تاکید کرد که من هشدار می دهم سازمان تروریستی القاعده در این منطقه در حال رشد است و زمینه گسترش تروریسم در آن را فراهم خواهد ساخت.

خاورم ** ۱۲۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۹۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.