الجزیره: درگیریها در میدان التحریر قاهره ادامه دارد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۷/۲۱
۰۰:۰۱:۳۴٫۰۵
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از درگیری بین طرفهای تظاهرکننده در میدان التحریر قاهره خبر داد و اعلام کرد نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این درگیریها وارد عمل نشدند.
محمود حسین از میدان التحریر قاهره گزارش داد: طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مصر که بیشترشان عضو اخوان المسلمین هستند، با برخی از طرفداران احزاب مختلف مانند شش آوریل سوسیالیستها و حزب انقلاب درگیر شدند.
خبرنگار این شبکه افزود: درگیریها همچنان بین دو طرف ادامه دارد. برخی از مسئولان خواستار خویشتنداری دو طرف هستند و اعلام می کنند که درگیری بین مصریها از اهداف انقلاب مصر نیست.
وی افزود: شعارها و پلاکاردهایی که وجود دارد نشان دهنده این است که طرفداران اخوان المسلمین نیز در میدان التحریر تجمع کرده اند. جنبش شش آوریل از اخوان المسلمین خواسته است از میدان التحریر خارج شود زیرا این میدان متعلق به همه مصری هاست.
خبرنگار الجزیره افزود: وائل غنیم فعال سیاسی مصری اعلام کرد آنچه در میدان التحریر روی می دهد تاسفبار است و در نتیجه شکست سیاستمداران در حل اختلافهایشان است که منجر به درگیری در میدان التحریر شده است.
خبرنگار این شبکه افزود: نیروهای امنیتی از ابتدای درگیری ها وارد میدان نشدند و اکنون هیچ گونه حضوری در میدان ندارند.

محمود حسین درباره عناصر تحریک کننده در میدان التحریر گزارش داد: دو گروه با دو شعار خواستار برگزاری تجمع در میدان التحریر شده بودند: یکی از شعارها با مضمون «جمعه بازخواست رئیس جمهور درباره وعده هایش» بود، وعده هایی که طی صد روز عملی نشده است. این گروه خواستار آن هستند رئیس جمهور به علت علت عملی نشدن این وعده ها بازخواست و مجلس موسسان بار دیگر تشکیل شود.
همچنین اخوان المسلمین نیز خواستار برگزاری تجمع با عنوان «قصاص قاتلان شهداء، پاکسازی دستگاه قضایی و حمایت از تصمیم مرسی در برکنار کردن دادستانی کل» شدند.
خبرنگار این شبکه افزود: دو گروه رو در روی هم ایستاده اند. نگرانی ها در این باره این است که اختلافها به درگیری و ضد و خورد بین دو طرف منجر شود، امری که عملا اکنون در میدان التحریر وجود دارد.
۰۰:۰۹:۱۷٫۰۰


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.