الجزیره: آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند که ایران هرگز در پى تسلیحات هسته‌اى نیست

/بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در نشست سران عدم تعهد/

شبکه تلویزیونی الجزیره آن بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در اجلاس عدم تعهد که تاکید کردند«ایران هرگز به دنبال تسلیحات هسته ای نیست» در رصد بازتاب اخبار خود قرار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، الجزیره گزارش داد که شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد با حضور نمایندگان ۱۲۰ کشور از جمله ۲۹ رئیس جمهور و نخست‌وزیر در تهران آغاز بکار کرد.

در این اجلاس مسائل مختلف جهان بررسی خواهد شد و در آغاز این اجلاس آیت‌الله خامنه‌ای به ایراد سخنرانی پرداخت و تجربه کشورش را ستود و بر عدم تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

الجزیره همچنین گزارش داد که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر نیز به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد در افتتاحیه اجلاس سخنرانی کرد و ریاست این جنبش برای سه سال آینده را به ایران واگذار کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله سران کشورهایی که در این اجلاس شرکت دارند عبارتند از افغانستان، لبنان، پاکستان، سودان، زیمباوه، تشکیلات خودگردان، امیر قطر و روسای جمهوری هند، عراق و سوریه.

الجزیره همچنین نوشت که با وجود انتقادهای آمریکا و اسرائیل و اعمال فشارهای آنها برای ممانعت از سفر «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد اما وی برای نخستین بار به تهران آمد تا با مسئولان ارشد ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.