الحاق موفق «دراگون» به ایستگاه فضایی

پیشنهاد از طریق پیامک

کپسول باری «دراگون» حامل تجهیزات مورد نیاز فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی از جمله محموله ویژه بستنی روز چهارشنبه با موفقیت توسط بازوهای رباتیک به ایستگاه متصل شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مراحل الحاق کپسول باری «دراگون» روز چهارشنبه ساعت ۱۱:۲۲ به وقت گرینویچ (۱۴:۵۲ به وقت تهران) توسط «آکیهیکو هوشیده» فضانورد ژاپنی و با کمک بازوهای رباتیک انجام شد.حدود ۴۵۰ کیلوگرم تجهیزات شامل لباس، غذا، تجهیزات آزمایشگاهی و قطعات سخت افزاری و آزمایشات علمی راهی فضا شده اند و در پایان مأموریت نیز ۹۰۰ کیلوگرم بار شامل نتایج آزمایشات و قطعات مستهلک به زمین باز گردانده می شوند.

محموله ویژه ای شامل «بستنی وانیلی- شکلاتی» برای فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ ارسال شده است.

این محموله بستنی در آخرین دقایق پیش از پرتاب موشک فالکون ۹ به فضا درون یخچال ویژه ای در کپسول باری «دراگون» قرار داده شد.

«سونیتا ویلیامز» فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ از الحاق موفقیت آمیز کپسول باری «دراگون» خبر داد و از مسیولان ناسا و شرکت اسپیس X‌ به دلیل ارسال محموله ویژه شامل «بستنی وانیلی- شکلاتی» تشکر کرد.

پس از بازنشستگی برنامه شاتل فضایی ناسا، فضاپیماهای روسیه، ژاپن و آژانس فضایی اروپا (ESA) کار انتقال فضانوردان و تجهیزات به ایستگاه فضایی را برعهده دارند. ناسا با عقد قراردادی به ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار با شرکت خصوصی اسپیس X امیدوار است که این وابستگی را پایان دهد.

ارسال پیامک به پورتال ممتازنیوز


roozeno – ممتازنیوز ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » سرگرمی و مطالب خواندنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.