الزامات حضور شرکت‌های بیمه خارجی در ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حوزه‌های پرریسک می‌تواند زمینه فعالیت شرکت بیمه خارجی‌ باشد.

خبر اقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی تحلیلی-خبری آیین و به نقل از کسب وکار، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به فعالیت یک شرکت بیمه خارجی در ایران از مدتی پیش، اعلام کرد: به زودی با صدور مجوز فعالیت توسط بیمه مرکزی، دومین شرکت بیمه خارجی آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته رحیم مصدق، در مرحله اول این شرکت‌ها دفاتر خود را دایر می‌کنند و می‌توانند با شرکت‌های داخلی ارتباط داشته باشند و در مرحلـه بعدی در صــــورت عملکرد مثبت و تمایل شرکت خارجی، امکان راه‌اندازی نمایندگی در داخل کشور فراهم می‌شود.

در پی اعلام این خبر، مدیرعامل بیمه آسیا با تاکید بر اینکه بازار بیمه در کشور باید یک بازار رقابتی کامل باشد، گفت: در صورت تحقق این موضوع، شرکت‌های بیمه از حضور متخصصان خارجی در داخل کشور استقبال می‌کنند.

ابراهیم کاردگر در گفت‌وگو با «کسب و کار» با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی می‌تواند دانش فنی جدید بیمه را به داخل منتقل کند، افزود: در یک بازار رقابتی کامل، هر کس خدمات بهتری ارائه کند، بازار را در دست می‌گیرد، بنابراین از این منظر بین شرکت‌های داخلی و خارجی تفاوتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه کنترل هزینه و ارائه خدمات جدید می‌تواند رمز ماندگاری در بازار بیمه کشور باشد، ادامه داد: البته اگر قرار باشد شرکت‌های خارجی همان خدماتی را ارائه کنند که شرکت‌های ایرانی در حال حاضر ارائه می‌کنند، دلیلی برای حضور آنها وجود ندارد و فقط به کاهش سهم شرکت‌های داخلی از بازار بیمه می‌شود. بنابراین امیدواریم شرکت‌های خارجی با ایده‌های نو و خدمات جدید وارد بازار شوند.

به گفته کاردگر، هم‌اکنون شرکت‌های بیمه داخلی با مشکل ناتوانی تجدیدنظر در ساختار هزینه رو به رو می باشند، اظهار کرد: با قوانین کنونی، نمی‌توان چنین تغییری را ایجاد کرد و همین موضوع، شرکت‌های داخلی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مدیرعامل بیمه آسیا با اظهار بی‌اطلاعی از نام و نشان شرکت‌های بیمه خارجی که قرار است در ایران فعالیت کنند، گفت: مشخص نیست این شرکت‌ها قرار است مثل شرکت‌های داخلی اتوموبیل و خانه‌های مردم را بیمه کنند یا در حوزه‌هایی ورود پیدا کنند که شرکت‌های ایرانی توانایی حضور در آن را ندارند.

کاردگر افزود: شرکت‌های بیمه داخلی در حال حاضر به جایی رسیده‌اند که می‌توانند همه رشته‌های بیمه‌ای را به مشتریان ارائه کنند، مگر اینکه در حوزه‌های پرریسک که به حضور بیمه‌گران اتکایی بزرگ نیاز است، بنابراین امیدواریم سبب حضور بیمه‌گران اروپایی در ایران برای فعالیت در چنین حوزه‌هایی باشد.

وی با اشاره به اینکه در ایران حتی حوزه فعالیت بیمه‌های خصوصی و دولتی هم یکسان است، گفت: فلسفه خصوصی‌سازی این است که بخش خصوصی در حوزه‌های عام فعالیت کند و بخش دولتی فقط در مواردی وارد شود که از توان بخش خصوصی خارج است اما در حال حاضر بخش دولتی در بازار بیمه کشور ما همان کاری را می‌کند که بخش خصوصی انجام می‌دهد.

کاردگر تاکید کرد: با همه این مباحث، اگر شرکت‌های بیمه داخلی بتوانند خدمات خوبی به مشتریان ارائه کنند، مردم به ادامه همکاری با آنها تمایل خواهند داشت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.