الزام بخش خصوصی به دریافت مجوز از وزارت جوانان برای راه‌اندازی مراکز مشاوره

سید باقر پیش نمازی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عملکرد این وزارتخانه در امور جوانان با بیان این مطلب گفت: بررسی معضلات ازدواج و تشکیل خانواده برعهده معاونت فرهنگی و تربیتی وزارتخانه است که در نخستین ماه های تشکیل این وزارتخانه، دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده تشکیل شد.

وی افزود:شرح وظایف دفتر برنامه ریزی ازدواج جوانان به تصویب ریاست جمهوری رسید و پس از آن آیین نامه ماده ۴۳ قانون برنامه پنج ساله توسعه درباره ساماندهی صدور مجوز مراکز مشاوره به ویژه مشاوره های ازدواج تدوین و دیماه سال گذشته به معاونت نظارت راهبری ریاست جمهوری ارسال شد.

به گفته پیش نمازی وزارت جوانان تنها ارائه دهنده این آیین نامه بوده است و تصویب آن برعهده معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است که تاکنون بیش از هشت جلسه با حضور نمایندگان جوان دستگاه های مختلف تشکیل شده است تا نقش هر سازمانی را نسبت به جامعه هدفش که همان جوانان هستند، مشخص کند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت جوانان درباره جزییات این آیین نامه گفت: با تصویب و ابلاغ این آیین نامه، تمامی دستگاه های مسوول امور جوانان برای ارائه مشاوره به ویژه مشاوره های ازدواج مشخص می شود. همچنین بخش خصوصی نیز برای راه اندازی مراکز مشاوره در موضوعات مختلف ملزم به دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان خواهد شد.

وی ادامه داد: وزارت جوانان پس از صدور مجوز مراکز مشاوره، نقش نظارتی و رسیدگی به شکایات مردمی از این مراکز را برعهده خواهد داشت.

پیش نمازی همچنین از تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این قانون هم اکنون از سوی نمایندگان مجلس در حال بررسی است و بزودی به تصویب خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که برای تسهیل در ازدواج باید ابتدا مشکلات مسکن و اشتغال جوانان برطرف شود، تصریح کرد:مسکن و اشتغال جوانان از موضوعاتی است که باید وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت جوانان وظیفه وزارت جوانان را سنجش، برنامه ریزی و سیاست گذاری برای جوانان برشمر د و گفت: سایر ارگانها باید به کمک این وزارتخانه بیایند تا بتوان مشکلات جوانان را ریشه کن کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.