الزام ساخت و سازهای شهری هرمزگان بر اساس اصول معماری اسلامی- ایرانی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان از الزام ساخت و سازهای شهری بر اساس اصول معماری اسلامی- ایرانی خبر داد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir)، افشین بهرامی در اولین جلسه کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری استان هرمزگان، افزود: این اقدام در راستای تصویب ضوابط و شاخص های لازم برای بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی – ایرانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در بند ۳ مصوبه بر بومی سازی معماری‌ها بر اساس شرایط فرهنگی اجتماعی هر منطقه تاکید کرده است، افزود: به این منظور بومی سازی ضوابط مذکور در دستور کار کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری استان هرمزگان قرار گرفته است.

بهرامی ادامه داد: پیاده سازی معماری اسلامی- ایرانی بدون توجه به بومی سازی و در نظر گرفتن شرایطی همچون ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی امری ناقص و نافرجام است، از این رو لازم است جامعه مهندسین و شهرسازان استان، بومی سازی ضوابط را در دستور کار خود قرار دهند و به جد پیگیری کنند.

دبیر کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری هرمزگان با تاکید بر بازیابی هویت شهرسازی و معماری قبل، گفت: ضوابط و شاخص‌های بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی بلندمدت جهت نیل به اهداف عالی شهرسازی و معماری اسلامی- ایرانی است. در این راستا برنامه ریزی مدونی برای ارائه ضوابط بومی سازی و بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی- ایرانی در هرمزگان انجام شده که به امید خدا تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.