القاعده مسئولیت ۱۶۳ حمله در عراق را برعهده گرفت

القاعده مسئولیت ۱۶۳ حمله ای را که از اواخر ژوئن تا نیمه ژوئیه اغلب نیروهای امنیتی را در سراسر این کشور هدف قرار داد، به عهده گرفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، گزارش مشروح این حملات از بیست و یکم ژوئن تا نوزدهم ژوئیه روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی جهادی حنین منتشر شد.
در این گزارش انفجارها بر حسب منطقه جغرافیایی فهرست شده اند.
فهرستی به شمال و فهرستی دیگر به جنوب عراق مربوط می شود و فهرست سوم حملات روی داده در استان دیاله در شرق بغداد را که معمولا محل انفجارهای خونین است، در بر می گیرد.
بر اساس این فهرست، هدف یکصد و چهل و هشت حمله، پلیس و ارتش بوده است اما نمی توان به صورت مستقل آن را تایید کرد. بقیه حملات، اعضای صحوه، یک گروه شبه نظامی که با القاعده مبارزه می کند و مسئولان سیاسی را هدف گرفته اند.
شورشیان سنی دو هفته قبل مسئولیت بیست و هشت حمله را که در این دوره روی داده بود، به عهده گرفتند.
آنها در پیام خود که روز سه شنبه در پایگاه حنین منتشر شد، مشخص نکردند که آیا این حملات در فهرست جدید قرار گرفته است یا نه.
حکومت اسلامی عراق شاخه القاعده به تازگی نبردی را با هدف پس گرفتن سرزمینی که از زمان اوج خشونت ها در عراق بین سال های دو هزار و شش تا دو هزار و هشت آن را ترک کرده است، اعلام کرد.
به گفته مقامات عراقی، هر چند القاعده در این کشور نسبت به گذشته چندان قدرتمند نیست اما توانایی اجرای حملات خونین را دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.