المپیادجهانی شطرنج، تیم مردان ایران مغلوب چین شد وتیم زنان مصر راشکست داد

به گزارش ایرنا، تیم زنان ایران عصر روز شنبه با ترکیب آتوسا پورکاشیان، متیراحجازی پور، غزل حکیمی فر و شایسته قادرپور به چهار پیروزی برابر۴ نماینده مصر دست یافت تا پیروزی ۴ بر صفر را به نام خود ثبت کند.

این تیم که اکنون در رتبه سی و نهم جدول قرار دارد، ‌فردا به مصاف تیم مولداوی می رود.

تیم زنان ایران پیش از این سه پیروزی و دو شکست بدست آورده بود.

تیم مردان ایران نیز در مقابل تیم چین متشکل از احسان قائم مقامی،‌ پوریا دارینی، اصغر گلی زاده و پویا ایدنی به مسابقه پرداخت که نتیجه آن سه شکست وتنها یک تساوی بود که توسط ایدنی بدست آمد.

به این ترتیب تیم مردان ایران با نتیجه ۳٫۵بر نیم متحمل شکست شد تا فردا به مصاف شیلی برود.

تیم مردان ایران تاکنون دو باخت و سه برد داشته است و در رتبه شصت و دوم این مسابقات قرار دارد.

چهلمین دوره المپیاد جهانی شطرنج از روز سه شنبه گذشته در استانبول ترکیه آغاز شده است.

المپیادجهانی شطرنج،بالاترین سطح رقابت های تیمی شطرنج درجهان است که از۶ تا ۲۰ شهریور ماه امسال برگزار می شود.

شطرنج تنها رشته ورزشی است که المپیاد مخصوص به خود را دارد.درچهلمین دوره المپیاد آن ۱۶۱ کشور حضور دارند.

تیم شطرنج روسیه در رده بندی آغازین مسابقات با میانگین ریتینگ ۲۷۶۹ بخت نخست قهرمانی مسابقات است و تیم های شطرنج اوکراین و ارمنستان با میانگین ریتینگ ۲۷۳۰ و ۲۷۲۴ در رده های بعدی قرار دارند.

تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب استاد بزرگ احسان قائم مقامی، استاد بین المللی سید جواد علوی مقدم، استاد بین المللی پوریا درینی، استاد بین المللی پویا ایدنی و استاد بزرگ اصغر گلی زاده با میانگین ریتینگ ۲۵۰۸ در رده بندی آغازین مسابقات بخت ۴۵ قهرمانی است.

در بخش زنان نیز تیم شطرنج زنان چین با میانگین ریتینگ ۲۵۳۱ بخت نخست قهرمانی است و تیم های شطرنج زنان روسیه و گرجستان نیز با میانگین ریتینگ ۲۵۱۳ و ۲۴۹۰ بخت دوم و سوم قهرمانی مسابقات هستند.

تیم شطرنج بانوان ایران با ترکیب استاد بزرگ بانوانˈآتوسا پورکاشیانˈ،استاد بین المللی بانوان ˈسارا سادات خادم الشریعهˈ، استاد بین المللی بانوان ˈمیترا حجازی پورˈ، و استاد بین المللی بانوان ˈغزل حکیمی فردˈ و استاد بین المللی بانوان ˈشایسته قادرپورˈ با میانگین ریتینگ ۲۲۶۷ بخت ۲۶ قهرمانی در مسابقات است.

این هجدهمین حضور ایران در تاریخ مسابقات المپیاد جهانی شطرنج است.

‘کنستانتین لاندا’ استاد بزرگ روس ساکن آلمان سرمربی تیم ملی مردان شطرنج ایران و ‘الویزاس کوینیس’ استاد بزرگ لیتوانی هدایت تیم ملی شطرنج زنان ایران را در این دوره از رقابت ها به عهده دارند.

۱۵۶ تیم در بخش مردان و ۱۲۵ تیم در بخش بانوان در این رقابت ها حضور دارند از نظر تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات المپیاد شطرنج یک رکورد است.

کشور ترکیه در دومین میزبانی اش در تاریخ مسابقات شطرنج المپیاد جهانی، سه تیم در هر دو بخش مردان و زنان دارد.

ورزشی**۱۵۹۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۱۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.