المپیاد ورزشی دانشجویان کشور و بحث تکراری ضعف داوری ها

به گزارش ایرنا، سالن ورزشی شهید شهپر شهر بیرجند روز یکشنبه شاهد چند دیدار جذاب در رشته هندبال از سری رقابت های یازدهمین المپیاد دانشجویان دختر کشور بود.

صرف نظر از نتایج به دست آمده در این رقابت ها، شرکت کنندگان در رقابت های هندبال معتقد هستند، با توجه به اینکه المپیاد دانشجویی جزو آن دسته از رقابت های حرفه ای کشور است که در واقع از بطن همین رقابت ها می توان بهترین های لیگ برتر

کشور را برگزید، بهتر بود، در انتخاب داوران آن دقت بیشتری به عمل می آمد.

یک هندبالیست که دانشجوی رشته تربیت بدنی از دانشگاه شریعتی تهران و عضو تیم هندبال باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز است، در این خصوص به ایرنا گفت: سطح فنی بازی ها و نیز سطح توان مربیان، امسال به مراتب بهتر از سال گذشته است.

‘افسانه یوسفی’ افزود: اما سطح داوری ها به مراتب پایین تر از توان بازیکنان بوده و توقع ما بیش از این است.

وی گفت: مسوولان برگزار کننده المپیاد باید این نکته را در نظر می گرفتند دانشجویان هر سال نسبت به سال گذشته با آمادگی و توان بیشتر وارد عرصه رقابت ها می شوند و لذا باید در انتخاب داوران دقت بیشتری می کردند.

مربی تیم هندبال فنی و حرفه ای تهران نیز گفت: با وجودی که سطح فنی بازی تیم ها بسیار خوب است ولی ضعف داوری مشاهده می شود.

‘ندا خاوری’ افزود: به نظر می رسد مسوولان برگزار کننده المپیاد، توان فنی دانشجویان را خیلی دست کم گرفته اند.

وی گفت: خوشبختانه سطح فنی دانشجویان و مربیان، هر سال بیشتر می شود و در این رقابت ها نیز می بینیم هم دانشجویان و هم مربیان، از جان مایه گذاشته اند.

به گفته خاوری، شاید مسوولان تصورشان بر این بوده بازیکنان توانایی هایشان خیلی پایین است در حالی که در همین تیم فنی حرفه ای، چهار نفر از بازیکنان ما عضو لیگ های حرفه ای کشور هستند.

در پاسخ به این اظهارات، سرپرست فنی یازدهمین المپیاد وزارت علوم در رشته هندبال به ایرنا گفت: سطح فنی بازی ها، مربیان و البته داوران بسیار عالی است.

‘فاطمه واشقانی’ افزود: بحث داوری جزو آن دسته از موضوعات تکراری است که همیشه تیم های پیروز، آن را بدون اشکال و تیم های ناکام، آن را مملو از ایراد ذکر کرده و می کنند.

وی گفت: این در حالی است که معاونت تربیت بدنی وزارت علوم، زمانی که برای یک پروژه بزرگ و تخصصی نظیر المپیاد ورزشی دانشجویان برنامه ریزی می کند، بدون قطع به داوری نیز نگاه ویژه ای دارد.

واشقانی افزود: در این رقابت ها نیز سعی کردیم بهترین و جوان ترین داوران را با دانش فنی بسیار بالا انتخاب کنیم زیرا معتقد هستیم المپیاد ورزشی دانشجویان کشور، بهترین و مناسب ترین عرصه برای گزینش فنی ترین بازیکنان به منظور عضویت در لیگ های حرفه ای و تیم ملی است.

وی گفت: حتی برخی از مربیان نیز معتقد بودند در فصل آینده لیگ برتر از بهترین های هندبال که در این رقابت ها خوش درخشیدند، استفاده خواهند کرد.

یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور از روز ۱۶ تیر ماه در ۱۰ رشته ورزشی در شهر بیرجند آغاز شده و تا روز ۲۴ تیر ماه ادامه دارد.

۶۶۶

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۹۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.