المپیک هم تمام شد، فائزه برنگشت

سفر فائزه هاشمی نظیر آقازاده دیگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به لندن ، بدون بازگشت تلقی می شود و دیدن بازی های المپیک یا دیدار با اعضای خانواده در لندن شبیه به بهانه ای است که مهدی هاشمی هم در ابتدای خروجش از ایران تراشیده بود . . .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سفر فائزه هاشمی ‌رفسنجانی از محکومان پرونده فتنه ۸۸ به کشور انگلیس گویا قرار است نظیر سفر برادر بزرگترش مهدی که از قضا او هم از دست اندرکاران اصلی حوادث سال ۸۸ است زمانی طولانی به خود بگیرد .

هفته گذشته و در پی آنکه خبر سفر فائزه هاشمی ‌رفسنجانی دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  به خارج از کشور منتشر شد واکنش‌های متفاوتی نسبت به این مساله از سوی وکیل وی و برخی از اعضاء خانواده اش روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت که همگی حکایت از بازگشت قریب الوقوع وی به کشور داشت ، اما به نظر می رسد امیدی به بازگشت این محکوم امنیتی به ایران نیست .

بنا بر این گزارش فائزه هاشمی تنها چند روز پس از سفرش در تماس تلفنی با روزنامه اصلاح طلب “شرق” با اشاره به علت خروج خود از کشور با رد شایعه‌های منتشر شده توضیح داده بود که “برای دیدن بازی های المپیک راهی لندن شده و با پایان المپیک به ایران باز‌می‌گردد” . این در حالی است که محسن هاشمی برادر بزرگ تر وی نیز در گفت و گویی تأکید کرده بود که خواهرش برای دیدن فرزند خود که در انگلیس مشغول تحصیل است به آن جا سفر کرده است و به زودی به ایران باز خواهد گشت .

شنیدن خبر فوق از سوی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی این امید را در میان افکار عمومی کشور تقویت کرد که فائزه هاشمی با آخرین پرواز کاروان های ورزشی کشورمان به ایران باز خواهد گشت و به محض اینکه جا برای حضور وی در یک زندان مناسب فراهم شود مدت زمان محکومیت خود را در آنجا سپری خواهد کرد ، اما با گذشت چند روز از مراسم اختتامیه المپیک ، نه تنها وی باز نگشته است بلکه به تازگی تصاویری از حضور وی به همراه برادرش در خیابان های لندن  در برخی رسانه ها منتشر شده که حکایت از ماموریت جدید وی در لندن دارد .

سایت ضد انقلاب “خودنویس” با انتشار چند عکس و فیلم ، از حضور فائزه هاشمی به همراه چند نفر در ساختمانی در خیابان «فلیت استریت» لندن خبر داد و روز جمعه نیز شبکه ضد انقلاب صدای آمریکا، اعلام کرد خانم هاشمی احتمالا برادرش را در جلسه «راستی آزمایی» در روز دوشنبه همراهی می‌کند و محل سوالات نیز شماره ۷۰ خیابان فلیت استریت اعلام شده است. همزمان در لندن شایع شده فائزه هاشمی با هماهنگی قبلی با برخی مقامات غربی ضد ایرانی قرار است در جریان حضور درلندن به بهانه المپیک غیر از تلاش برای ساماندهی اقدامات ناشایست مهدی یک پست به ظاهر ورزشی بین المللی نیز بگیرد تا شاید برای اقداماتش در ایران مصونیتی پیدا کند .

در چنین شرایطی سفر فائزه هاشمی نظیر آقازاده دیگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به لندن ، بدون بازگشت تلقی می شود و دیدن بازی های المپیک یا دیدار با اعضای خانواده در لندن شبیه  به بهانه ای است که مهدی هاشمی هم در ابتدای خروجش از ایران تراشیده بود و هنوز با اینکه از سمتش در این دانشگاه کنار گذاشته شده ،در لندن و در کنار دیگر دوستانش زندگی می کند . به نظر می رسد همانطور که مهدی هاشمی به بهانه سرکشی به واحد های دانشگاه آزاد برای همیشه در لندن ماندگار شد فائزه هاشمی هم به بهانه دیدن بازی های المپیک سفری بی بازگشت به کشور خواهد داشت چرا که دو روز از اختتامیه این بازی ها گذشته است و آخرین کاروان ایرانیان حاضر در لندن هم شب گذشته وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شدند اما از دختر اکبر هاشمی رفسنجانی خبری نبوده است . از طرفی قول خانواده وی مبنی بر باز گشت هم شبیه حرف های پدر خانواده است که تأکید کرده بود پسرش بعد از سرکشی های دانشگاه به کشور باز خواهد گشت .

به هر حال موضوعی که در این میان مهم است این است که مسئولان قوه قضائیه باید با اتخاذ یک موضع روشن در حالی که به راحتی یک متهم چک برگشتی را از کشور ممنوع الخروج می کنند تصمیمی قاطع برای بازگشت وی به کشور و  اجرای حکم وی بگیرند تا شائبه های مصونیت برخی آقازاده ها از بین برود .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.