الهاشمی از ترکیه فرار کرد

یک منبع آگاه در وزارت کشور ترکیه اعلام کرد: معاون رئیس‌ جمهوری عراق از محل اقامت خود در این کشور گریخته است و تاکنون محل اختفای وی کشف نشده است.

، به نوشته روزنامه دنیا الوطن، این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: براساس تحقیقات اولیه، به احتمال زیاد عملیات فرار الهاشمی به صورت کاملا حرفه‌ای صورت گرفته است چرا که نگهبانان و نیروهای امنیتی اطراف مقر سکونت وی به طور ۲۴ ساعته مراقب اوضاع بوده‌اند.

بنا به گفته این منبع، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که الهاشمی با کمک یکی از افسرانی که وظیفه نگهبانی از مقر سکونت وی را داشته، گریخته است.

پیشتر یک منبع نزدیک به الهاشمی اعلام کرده بود که زمان حضور الهاشمی در ترکیه به پایان رسیده است و ترکیه ویزای الهاشمی را برای حضور بیشتر در این کشور تمدید نکرده است.

این منبع همچنین اعلام کرده بود که طارق الهاشمی پس از تماس تلفنی با مسئولان قطر برای سفر به این کشور آماده شده‌ است.

این در حالی است که مسئولان قطر از وی خواسته بودند که فعلا در ترکیه بماند.

این منبع همچنین تاکید کرد که ترکیه به طور رسمی به پلیس اینترپل اعلام کرده بود که زمان خروج الهاشمی محل اقامت خود در ترکیه را اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، طارق الهاشمی در اقدامی مداخله‌جویانه طی سخنانی از مردم سوریه به خاطر موضع کشورش نسبت به بحران این کشور عذرخواهی کرد.

وی در این اظهارات که در کنفرانس کشورهای اسلامی برای یاری ملت سوریه برگزار شده بود، اعلام کرد: برگزاری این کنفرانس کمترین کاری است که علمای کشورهای اسلامی می‌توانند برای متوقف کردن درگیری‌ها در سوریه انجام دهند.

وی همچنین گفت: چیزی که در حال حاضر در سوریه رخ می‌دهد در تاریخ بشر بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که جامعه جهانی دست روی دست گذاشته و اقداماتش را به کندی اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: وقت آن فرا رسیده است که علمای مسلمین در سراسر جهان به نقش خود برای یاری ملت سوریه و بسیج کردن همه کشورهای اسلامی برای نجات سوریه عمل کنند.

الهاشمی همچنین موضع کنونی عراق را جانبداری از نظام سوریه خوانده و ادعا کرد: عجیب است عراقی که سال‌ها از وجود دیکتاتور رنج برده است حالا از دیکتاتوری دیگر حمایت کند.

این مسئول عراقی تاکید کرد: انتظار دارم کشور عراق ملت سوریه را در موضع خود نسبت به نظام بشار اسد یاری کند.

الهاشمی پیشتر و در پی آنکه از سوی دولت عراق به دست داشتن در مسائل تروریستی متهم شد به ترکیه گریخت.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.