الگوی خانه کم مصرف با ۶۰ درصد صرفه جویی معرفی شد

ارایه الگوی خانه کم مصرف با ۶۰ درصد صرفه جویی مصرف انرژی

‘سعید مهذب ترابی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: درالگوی خانه کم مصرف،پوسته ساختمان مرکب از آسفالت،عایق‌های رطوبتی و حرارتی، شیب‌بندی ، تورسیمی ، بخاربند و لوازم انرژی بر مورد استفاده در آن مد نظر قرار دارد.

رئیس سازمان بهره وری انرژی ایران با اشاره به اهمیت استفاده از لوازم و تجهیزات کم مصرف دراین الگو گفت:علاوه بر رعایت اصول مصرف بهینه انرژی در دیوارها، سقف و کف ساختمان، اصل مهم دیگری که در این الگو باید رعایت شود، استفاده از لوازم کم مصرف است.

وی اضافه کرد:هزینه اولیه احداث این نوع ساختمان در مقایسه با سایر ساختمان‌ها ممکن است حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد به ازای هر مترمربع افزایش یابد اما در نهایت شاهد کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌ها در طول دوره بهره‌برداری خواهیم بود.

مهذب ترابی ادامه داد: با استفاده از این خانه‌ها،هم رفاه خانوار افزایش می‌یابد و هم در هزینه‌های مصرف آن ماهانه ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران همچنین با اشاره به حمایت‌های وزارت نیرو از تولید کنندگان لوازم خانگی دارای رتبه‌های انرژیAو B اظهار داشت:در راستای حمایت از تولید کنندگان این محصولات تسهیلات بلند مدت با کارمزد چهاردرصد داده می شود.

وی با بیان اینکه تفاوت مصرف انرژی یخچال رتبه Gبا یک دستگاه یخچال دارای رتبه A دوبرابر است،خاطرنشان کرد:میزان تسهیلاتی که به تولید کنندگان دارای رتبه انرژی Aو B داده می شود بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان به ازای هر دستگاه یخچال است.

اقتصام**۲۰۲۴**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۶۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.