امارات از وابستگی به نفت می کاهد

 این میزان در سال قبل از آن ۱٫۱ تریلیون درهم بوده است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از خلیج تایمز، طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار گمرک (اف سی ای) میزان تجارت خارجی غیرنفتی امارات متحدۀ عربی از افزایش ۱۸٫۲ درصدی برخوردار بوده است.
طبق گزارش منتشر شده از سوی مرکز مذکور حجم کل تجارت غیرنفتی امارات متحدۀ عربی به میزان ۹۲۷٫۷ میلیارد درهم در طول سال ۲۰۱۱ افزایش یافته در حالیکه این افزایش در مناطق آزاد ۳۶۷٫۷ میلیارد درهم بوده که ۲۱۲٫۵ میلیارد درهم آن حجم واردات و ۱۴۵٫۲ میلیارد آن حجم صادرات بوده است. اف سی ای می افزاید: آمار سال ۲۰۱۱ گویای آنست که میزان تولیدات داخلی امارات در بازارهای جهانی افزایش یافته است. از سویی آمار مذکور از موفقیت سیاست های دولت در مدیریت تأثیر بحران اقتصاد جهانی بر کشور حکایت دارد و اینکه دولت به شکلی موفقیت آمیز توانست با ایجاد تنوع در اقتصاد، دستاوردهای قابل توجهی را برای فعالیت بازارها و تولیدات داخلی فراهم آورد.
در گزارش مذکور آمده است: افزایش صادرات به معنای بالارفتن میزان رقابت در تولیدات داخلی است که به همراه کاهش میزان واردات می تواند به کاهش کسری تجاری کمک کند و نتایج این روند می تواند افزایش سرمایه گذاری خارجی، تقویت بازار کار و افزایش محصولات اماراتی در بازارهای جهانی را به همراه داشته باشد. در گزارش مرکز آمار گمرک آمده است که در حدود ۱۰ کشور ۶۷% از کل حجم واردات امارات را تشکیل می دهند. حجم کل واردات امارات متحدۀ عربی در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳۶۹٫۶ میلیارد بوده است.

۳۱۲۶۳
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.