امارات و بحرین مانع ورود کالا به ایران شدند

بینا- امارات و بحرین با ادعاهای واهی برخی کالاهای صادراتی به سمت ایران را توقیف کرده اند.
به گزارش عصر ایران، برخی از دیپلمات ها در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته اند بحرین و امارات تعدادی از محموله های صادراتی به سمت ایران را توقیف کرده اند. به گفته آنها هدف احتمالی این محموله ها، کاربرد در برنامه هسته ای ایران بوده است.
این دیپلمات ها این اتفاق را نشان دهنده بهبود روند اعمال تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران دانسته اند.
آنها اضافه کردند: یکی از کالاهایی که در مسیر رسیدن به ایران توسط بحرین توقیف شد ماده ای با کاربرد دو گانه یعنی “الیاف کربون” است.
کارشناسان سازمان ملل متحد گفته اند اگر ایران بخواهد فناوری پیشرفته تری در بخش سانترفیوژها و غنی سازی اورانیوم  کسب کند استفاده از این ماده ضروری است.
این دیپلمات های آگاه که خواستند نامشان اعلام نشود اضافه کردند: این توقیف ها در گزارش های محرمانه ارسالی از طرف بحرین و امارات به کمیته تحریم ایران وابسته به شورای امنیت درج شده است.
این گزارش ها دارای یک پیام سیاسی مهم هستند و نشان می دهند اعمال تحریم ها علیه ایران به طور جدی بهبود یافته است. این روند باعث می شود تلاش های ایران برای دور زدن تحریم ها سخت تر شود.
یک دیپلمات ارشد در شورای امنیت هم در این باره گفت: واقعیت این است که دو کشور بحرین و امارات، اکنون دست به این اقدامات برای اجرای تحریم ها زده اند و به سازمان ملل متحد اقدامات خود را گزارش داده اند. این اقدامات عالی هستند.
هنوز مقامات رسمی امارات و بحرین در این باره اظهار نظر نکرده اند.
قبل از این هم مقامات منامه و ابوظبی بر پایبندی کامل به تحریم های شورای امنیت علیه ایران تاکید کرده بودند.
بانک مرکزی امارات پیش از این با صدور بخشنامه ای تعاملات بانک ها و صرافی های امارات با ایرانی ها را محدود کرده بود.
بندر دبی امارات یکی از مهمترین کانال های واردات کالا از نقاط مختلف جهان به سمت ایران است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.