امارات و کسب رتبه بالاترین ضریب نفود تلفن همراه در دنیا

۰۹اردیبهشت، موبنا- اگرچه امارات متحده عربی کشور کوچکی است اما آمارها نشان داده که این کشور با ضریب نفوذ ۱۷۱٫۸ درصد یکی از بالاترین ضرایب نفوذ تلفن همراه در دنیا را دارد.

برای اولین بار کاربران موبایل امارات متحده عربی به بیش از ۱۴ میلیون نفر در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ رسید.
بر اساس گزارش رگولاتوری مخابراتی امارات متحده عربی، کل کاربران موبایل، خط ثابت تلفن، اینترنت و سایر سرویس‌های ارتباطی در این کشور به ۱۷٫۱۷ میلیون نفر می‌رسد.
در این گزارش اعلام شده که با توجه به اینکه جمعیت این کشور از کسانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند کمتر است، زیرا تعداد بسیاری از این اشخاص ساکن امارات نیستند و بیشتر برای کار و تجارت یا تفریح در این کشور رفت و آمد می‌کنند، بنابراین در طول سه ماهه ابتدایی سالجاری این کشور بیشترین آمار مشترک موبایلی را داشت که از سرویس‌های شبکه GSM استفاده کردند.
تعداد کل کاربران در دومین ماه سالجاری میلادی ۱۴٫۱۴ میلیون نفر برآورد شد که در طول یک ماه با حدود یک میلیون نفری همراه شده بود.

ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشور ۱۷۱٫۸ درصد اعلام شده که به این ترتیب در رده بالاترین ضرایب نفوذ دنیا قرار می‌گیرد.

این آمارها نشان داده که اکثر کاربران از سیمکارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند که رقم دقیق آنها ۱۲٫۳۸ میلیون نفر برآورد شده است.

امارات متحده عربی کشوری در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در خاورمیانه که از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است.

امارات عربی متحده، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که بعد از استقلال از بریتانیا در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ میلادی شکل گرفت.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.