امام(ره) از شهید چمران خواست در ایران بماند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: شهید مصطفی چمران هشت روز بعد از پیروزی انقلاب به ایران آمد و امام (ره) از وی خواستند در ایران بماند و سپاه پاسداران را ساماندهی کند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، “مهدی چمران” برادر شهید چمران در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» به بیان خاطرات خود از پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت شهید چمران به ایران پرداخت.
 
وی گفت: شهید مصطفی چمران هشت روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با یک گروه لبنانی ۹۲ نفره به ایران بازگشت که در بین آنها رییس وقت پارلمان لبنان و نبیه بری رییس فعلی پارلمان لبنان نیز حضور داشتند.
 
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در این جمع ۹۲ نفره عده‌ای از رزمندگان امل که اکنون از بزرگان حزب الله لبنان هستند نیز حضور داشتند که با حضرت امام (ره) دیدار کردند و سفری هم به اماکن زیارتی چون مشهد و قم داشتند.
 
چمران ادامه داد: حضرت امام خمینی در دیداری که با شهید چمران برخی از اعضای این گروه لبنانی داشت، از چمران خواست تا در ایران بماند و گفته بودند که اگر انقلاب ایران پیروز شود، وضعیت لبنان هم درست می شود.
 
مهدی چمران اظهار داشت: حضرت امام از شهید چمران خواست تا سپاه پاسداران را شکل دهد زیرا در آن زمان تنها فردی بود که در این زمینه تجربه عملی داشت و حرکه المحرومین را در لبنان شکل داده بود و در مقابل اسرائیلی ها ایستادگی کرده بود.
 
وی یادآور شد: برای تشکیل سپاه پاسداران هیات اولیه ای تشکیل شد که یک نفر از دولت، هاشمی رفسنجانی، مرحوم لاهوتی و تعدادی دیگر که فکر می کنم از کسانی که در سپاه مسوولیت داشته و دارند در آن عضویت داشتند.
 
خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.