امامعلی حبیبی: چیزی که الان می‌بینیم کشتی نیست، بازی است!

۲۶ام بهمن ،

habibi.jpg

دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۵۶ ملبورن بحث حذف کشتی از المپیک را بزرگ‌ترین خیانت به جوانان دنیا دانست.

امامعلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کسانی که این طرح را مطرح کرده‌اند باید حرف خود را پس بگیرند و عذرخواهی کنند چرا که کشتی یکی از ورزش‌هایی است که روح المپیک به حساب می‌آید و با حذف آن اعتبار المپیک از بین خواهد رفت.

اولین طلایی تاریخ ورزش ایران در بازیهای المپیک، افزود: اروپایی‌ها وقتی احساس کردند که در کشتی ضعیف می باشند و حرفی مقابل ایران، روسیه و ترکیه ندارند برای اینکه رسوایی‌شان مشخص نشود این تصمیم بی‌عقلانه را گرفته‌اند.

امامعلی حبیبی در کنار تختی

دارنده سه مدال طلای جهان، تغییر مقررات این ورزش را از دلایل ضعف آن دانست و خاطرنشان کرد: زمانی کشتی پر از فنون زیبا و پرهیجان بود اما امروز مقررات دیگری وضع شده است. سبب شرایط بوجود آمده، کارهای غلط اروپایی‌ها و مارتینتی است که خودشان باید اشتباه‌شان را جبران کنند.

وی ادامه داد: وقتی امتیاز در کشتی با هل دادن و قرعه کشیدن و قوانین من‌درآوردی به دست می‌آید نمی‌توان نام آن را کشتی گذاشت. چیزی که الان می‌بینیم کشتی نیست، بلکه بازی است. متاسفانه بازی مردانه‌ای هم نیست.

پیشکسوت کشتی ایران کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی کشورهای صاحب کشتی مثل ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان را مسئول فشار وارد کردن به فیلا برای اصلاح قوانین دانست و بیان کرد: آن‌ها باید با فشار روی فیلا سبب تغییراتی در کشتی شوند تا فیلا بتواند با رایزنی در کمیته بین‌المللی المپیک جلوی حذف کشتی از این رقابت‌ها را بگیرد.

حبیبی در پایان تاکید کرد: باید تمام بزرگان کشتی دنیا با هم متحد شوند و مردم دنیا را از خیانتی که به ورزش و المپیک می‌شود آگاه کنند تا جلوی این اقدام نابخردانه عده‌ای که اطلاع درستی از روح ورزش و پهلوانی ندارند را بگیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.