امام‌جمعه موقت زنجان: همه ادیان الهی مدیون قیام سیدالشهدا (ع) می باشند

۰۱م آذر ،

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: فلسفه قیام عاشورا و مقاومت و آزادگی امام حسین (ع) و یارانش در برابر کفر و نفاق سبب رستگاری مسلمانان و ماندگاری دین مبین اسلام در میان ادیان دیگر شد، از این رو همه ادیان الهی مدیون قیام سیدالشهدا (ع) می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‎الاسلام منصور فرجی در اولین دسته عزاداری دانشگاهیان استان زنجان گفت: امام حسین (ع) در کربلا با بیان این جمله که «من به نماز عشق می‌ورزم» در مقابل نفاق و دورویی دشمنان، عبادت و بندگی را متبلور ساخته و نمازی عاشقانه را در صحنه نبرد برپا کردند.

وی افزود: سیدالشهدا (ع) و ۷۲ تن از یاران وفادارشان در کنار عاشقانه‌ترین و خالصانه‎ترین نیایش و عبادت‌ها، همه مکارم اخلاقی و صفات پسندیده انسانی را به صورت کامل در مقابل چشمان بشریت قرار داد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان، با اشاره به این‌که «نماز امام حسین (ع) نماد و اسوه عالی عبادت بود» گفت: نماز امام حسین (ع) در ظهر عاشورا تنها به قصد تقرب به خداوند متعال و به نیت عبادت و بندگی او اقامه شد، از این رو امام حسین (ع) اسوه عالی عبادت و بندگی در میان همه انسان‎ها است.

فرجی تصریح کرد: با توجه به اینکه ائمه معصومین (ع) الگوهای پایدار و مبین عبادت می باشند، پیشنهاد‎های آنان نیز در تاریخ اسلام، همانند چراغی فراروی مسلمانان بوده و این سخن و پیشنهاد امام حسین (ع) در خصوص عشق به نماز، چراغ راه مسلمانان امروز است.

امام‌جمعه موقت زنجان با تأکید بر زنده ماندن یاد شهدای دشت کربلا (ع) و بصیرت‌افزایی در این حوزه، خاطرنشان کرد: یادآوری مصائب امام حسین (ع) و یارانش، مهم‎ترین وظیفه فعالان فرهنگی و مذهبی کشور در زمان‎ حاضر بوده و تأثیرگذاری این قیام در بین آحاد مردم در این صورت افزوده خواهد شد.

فرجی یادآور شد: حرکت امام حسین (ع) در حقیقت یک حرکت معنوی برای جلوگیری از انحراف دین رسول‌الله (ص) بود و این امر باید در بین مردم به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.