امام جمعه تبریز: معرفی بزرگان عرفان اسلامی بهترین راه جلوگیری از عرفان‌های کاذب است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

Multimedia_pics_1387_8_Cities_68.jpg

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مرحوم آیت‌الله میرزا علی آقا قاضی مصداق بارز همه تعاریفی است که در زمینه عرفان نقل می‌شود و معرفی سیره و سلوک ایشان سدی در برابر نفوذ عرفان‌های کاذب در جامعه است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار نمود: امید است پیام‌ها و سخنرانی‌ها و در کل محتوای کنگره در سطح کشور منتشر شود و آحاد جامعه بدانند که مرحوم قاضی تنها با تمسک به قرآن و اهل بیت به آن مقامات عالی رسید.

وی گفت: مرحوم شیخ عباس قوچانی در تقریرات مختلفی سیر عرفانی سیدعلی آقا قاضی را تشریح نموده که برآیند همه این صحبت‌ها نشان از این حقیقت دارد که از صدر اسلام تاکنون عارفی به جامعیت ایشان نیامده است.

شبستری معرفی سیر زندگانی بزرگان عرفان اسلامی را بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ عرفان‌های کاذب و نوظهور در جامعه دانست و تشریح نمود: همچنانکه حضرت امام(ره) در مورد مرحوم قاضی فرمودند ایشان کوهی بود از عظمت و مقام توحید، از سخنان امام راحل که خود عارفی وارسته بوده‌اند، چنین یافت می‌شود که مرحوم قاضی این حرکت عظیم سلوکی و عرفانی را از طریق شرع مقدس به دست آورده‌اند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: در عظمت آیت‌الله حاج سیدعلی آقا قاضی همین بس که علامه طباطبایی‌ها در محضر ایشان تربیت شدند و در حقیقت برگزاری کنگره معرفی بزرگان عرفان اسلامی بهترین راه برای جلوگیری از عرفان‌های کاذب و نوظهور است.

شبستری افزود: عرفای واقعی مبتنی بر آیات قرآن و آموزه‌های اهل بیت است، عارف بالله عبد مخلص پروردگار متعال است، اگر چنین دیدگاهی در سطوح مختلف اجتماعی ترویج یابد، عرفان‌های نوظهور و کاذب که از معضلات جامعه است، دیگر فرصتی برای جولان نخواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که «عرفان‌های کاذب اعتقادات اصیل دینی جوانان را هدف قرار داده‌اند» تصریح نمود: مرحوم قاضی می‌فرمایند: هر چه دارم به برکت قرآن و حضرت سیدالشهدا است، جوان‌ها باخبر شوند که عرفان واقعی همین است، عرفانی که انسان به قرب الهی نرساند، انحرافی است.

کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی طباطبایی امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) با سخنرانی اساتید برجسته حوزوی و قرائت مقالات برگزیده در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.