امام جمعه درمیان: گرانی‌ها ناشی از سوء‌مدیریت است نه تحریم

وی بیداری اسلامی جهان اسلام را نشانه همان درایت امام دانست و افزود: در واقع امام با پذیرش قطعنامه و پایان یافتن جنگ سخت باب جهادی دیگر در میادین فرهنگی و صدور گفتمان انقلاب برای استکبار گشودند که منجر به بیداری اسلامی در سراسر بلاد اسلامی شد.

فارس: خطیب جمعه درمیان گفت: بعضی از گرانی‌های اخیر ناشى از ضعف و سوء‌مدیریت است و ربطی به تحریم‌ها ندارد.

حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اسدیه اظهار داشت: ضعیف‏ نگهداشتن اقتصاد کشور،‌ دلسرد کردن و به زانو درآوردن ملت‏ و جداکردن مردم از انقلاب از مهم‌ترین اهداف دشمن در تحریم اقتصادی به شمار می‌رود.

وی بخشش و عطای مستمر، عطای خاص و موافق با مقتضی فرد را بهترین تعریف برای رزق دانست و تصریح کرد: تشکیک در رزاقیت پروردگار نخستین قدم در کوره راه شرک است.

خطیب جمعه درمیان با بیان اینکه ذکر و شکر نعمات واجب است، ادامه داد: قناعت و تشکر از داده‌های خداوند عبادت به شمار می‌رود.

*اعتبار قوه مقننه به شورای نگهبان است

سنجری با اشاره به اهمیت و فلسفه وجود شورای نگهبان در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد.

خطیب جمعه مرکز شهرستان درمیان ضمن تأکید بر نهادینه شدن عدالت اجتماعی در جامعه به عنوان یک اصل اساسی و مهم‌ترین نشانه حکومت الهی در زمین گفت: در حکومت اسلامی همه در برابر قانون مساوی هستند و از حقوق برابر برخوردارند.

وی پاسداری از احکام اسلام و قانون را مهم‌ترین رسالت شوراها در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و‌ عنوان کرد: شوراها در واقع پل ارتباطی مردم با مسئولین دولت در شهرها و روستاها به شمار می‌روند و از آنجایی که معتمد مردم هستند، امور عمرانی، فرهنگی و ورزشی در شهرها و روستاها با سرعت و کیفیت بهتری اجرا می‌شود.

امام جمعه شهر اسدیه با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تأکید کرد: هر چند پذیرش این قطعنامه در آن شرایط همچون نوشیدن جام زهر برای امام بود اما بنیانگذار انقلاب با نوشیدن این جام زهر تلاش دشمنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان در مبارزه با اسلام و مسلمین ناکام گذاشت.

وی بیداری اسلامی جهان اسلام را نشانه همان درایت امام دانست و افزود: در واقع امام با پذیرش قطعنامه و پایان یافتن جنگ سخت باب جهادی دیگر در میادین فرهنگی و صدور گفتمان انقلاب برای استکبار گشودند که منجر به بیداری اسلامی در سراسر بلاد اسلامی شد.

*آل سعود بر لبه پرتگاه سقوط

خطیب جمعه درمیان ‌با اشاره به اختلافات و شعله‌ور شدن جنگ قدرت در میان خاندان آل سعود، فضای اختناق در عربستان، خشم مردم این کشور از خودکامگی حکام آن و تجویز نسخه آمریکایی سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع به ویژه در شرق عربستان ادامه داد: حکام آل‌سعود بر لبه پرتگاه سقوط با ریسمان پوسیده آمریکایی صهیونیستی قرار گرفته است.

وی از قیام مردم شرق عربستان به عنوان انتفاضه مردم این کشور پس از ترور و دستگیری امام جمعه شهر قطیف یاد کرد و گفت: گسترش تظاهرات مردم شهرهای قطیف، العوامیه، مدینه و دیگر شهرهای عربستان علیه آل سعود وحشت حکام نالایق این کشور و اربابان آمریکایی آنان را برانگیخته است.

*شکست جبهه آمریکایی عربی در سوریه

امام جمعه مرکز شهرستان درمیان با اشاره به شکست جبهه آمریکایی عربی مخالف دولت سوریه برای دریافت مجوز از شورای امنیت برای مداخله نظامی در این کشور گفت: دلیل اصلی این ناکامی‌ها، دروغگویی، ددمنشی، همسویی با غده سرطانی و بزرگ‌ترین دشمن جهان اسلام و نبرد برای کسب قدرت به قیمت تضعیف جبهه مقاومت در برابر ارژیم صهیونیستی بود.

وی با بیان اینکه تنها راه‌حل مشکل سوریه گفت‌وگو در چهارچوب قانون اساسی این کشور است نه دخالت بیگانگان، با اشاره به نقش کلیدی ایران در خاورمیانه و مناسبات جهانی تأکید کرد: ایران اسلامی با در پیش گرفتن سیاست صداقت در گفتمان جهانی توانسته اطمینان مردم جهان را به دست آورده و به عنوان یک میانجی عادل در مناسبات جهانی شناخته شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.