امام خمینی‌(ره) رویای محقق نشدنی مصلحان پیشین را تحقق بخشید

۱۳خردادماه،

رئیس دانشستان امام خمینی (ره) گفت: ما برای اینکه بتوانیم اندیشه امام را به تمام جهانیان برسانیم باید عضوی از شبکه جهانی شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام محسن قنبری رئیس دانشستان امام خمینی (ره) جامعه‌المصطفی‌العالمیه در هفتمین همایش بین‌المللی امام خمینی (ره) و سیاست خارجی اظهار داشت: در سال ۱۹۷۹ اتفاقی که در ایران اسلامی افتاد، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با پشتیبانی ملت ایران بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران دو تأثیر اساسی در جهان بر جا گذاشت که تأثیر مثبت برای کسانی بود که داعیه تدین و دین‌داری داشتند و این احساس نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی اشخاص از جمله کسانی که به استضعاف کشیده شده بودند نیز قابل لمس بود.

قنبری با تأکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی همه جهان احساس کردند که دین به عرصه اجتماع بازگشته و امیدی در دل‌های آنها پیدا شده است، تصریح کرد: با انقلاب اسلامی ایران کسانی که در مقابل دین و معنویت و سرسپردگی به خدا مقابله می‌کردند نیز احساس ضعف و شکست کردند.

وی ‌اظهار داشت: این انقلاب شکوهمند سبب انتقام‌گیری از کسانی بود که خدا را از عرصه اجتماع حذف کرده بودند.

رئیس دانشستان امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی (ره) همواره چند محور اساسی را در بحث سیاست خارجی کشور دنبال می‌کردند که از جمله می‌توان به اقتدار و کیان اسلام و مسلمانان اشاره کرد.

قنبری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران رویای محقق نشدنی مصلحان پیش از امام را تحقق بخشید.

وی با تأکید بر اینکه سلوک ارزش‌ها و بیداری ملت‌ها پس از انقلاب اسلامی بروز پیدا کرد، تصریح کرد: این ارزش‌ها توانست کشورمان را در برابر استعمار داخلی و خارجی بیدار کند که این بیداری باید برای دیگر کشور‌های منطقه نیز محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کس حق سلطه بر دیگر انسان‌ها را ندارد، اظهار داشت: این حق، تنها با مجوز الهی ممکن است و باید ریشه تدین در آنجا به خوبی نشان داده شود و تنها کسانی که قادر به انجام چنین اقدامی می باشند پیامبران الهی می باشند.

رئیس دانشستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه ایران اسلامی هرگونه اهانتی را بر دیگر ادیان نمی‌تابد، تأکید کرد: شعار “نه شرقی نه غربی” اساس انقلاب ما بوده که در جهت‌گیری و نه به غرب و نه به شرق تمایلی نداشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه کمک به نهضت‌های آزادی‌بخش دنیا اعم از مسلمانان و غیر‌مسلمانان از محورهای اصلی امام خمینی (ره) در پیشبرد سیاست خارجی کشورمان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در فضای دیپلماسی کشورمان باید شفافیت مردمی بودن سرعت و مباحث تازه که امروزه اکثر جوامع آن را در اختیار دارند نیز به خوبی اجرا شود.

قنبری تصریح کرد: امروزه سیاست‌مداران با ایجاد سفارتخانه‌های مجازی می‌توانند اندیشه‌های ناب خود را در آن قرار دهند و به تبادل تفکر با دیگران بپردازند.

رئیس دانشستان امام خمینی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم اندیشه امام را به تمام جهانیان برسانیم باید عضوی از شبکه جهانی(فضای سایبرنتیکی) شویم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.