امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل مازندران/سیلاب خیابان‌‌های ساری را دچار آبگرفتگی کرد/خسارت سیل در روستاهای تالش

 به گزارش خبرآنلاین، بارندگی‌های شب گذشته در شهرستان میاندرود سبب جاری شدن سیل و بروز خسارت‌های فراوان و نگرانی مردم روستاهای این شهرستان شده است.(اینجا بخوانید)

امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل مازندران/ بازگشایی محور ساری- گرگان
 معاون مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: محور اصل ساری – گرگان که در اثر آبگرفتگی مسدود شده بود با ورود نیروهای امدادی باز شد و ارتباط در این محور برقرار شد. عطاالله داداش‌پور درباره وقوع سیل شهرستان میاندرود که از صبح امروز مردم برخی از روستاهای این شهرستان را غافلگیر کرد، به فارس گفت: بارندگی منطقه مرکز و شرق استان مازندران باعث آبگرفتگی ۵ روستا در میاندرود و روستای کلبستان شهرستان نکا و شهرک عباسپور این شهر شد. وی افزود: محور اصلی ساری ـ گرگان که در اثر آبگرفتگی مسدود شده بود با ورود نیروهای امدادی باز شد و ارتباط در این محور برقرار شد.

معاون مدیرکل مدیریت بحران مازندران از اعزام تمام دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به منطقه سیلاب‌زده شهرستان نکا و و میاندرود خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز در منطقه سیلابی حضور دارد. وی با اعلام اینکه تاسیسات اصلی منطقه به شدت آسیب دیده است، تصریح کرد: تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

داداش‌پور به حضور نیروهای ارزیاب مدیریت بحران مازندران(جهادکشاورزی و بنیاد مسکن) در منطقه سیل‌زده اشاره کرد و گفت: در مرحله اول تلاش بر این است که بحران ایجاد شده کنترل شود. این مسئول ادامه داد: نیروهای امدادی در منطقه تا عادی شدن شرایط حضور دارند و بر اساس اطلاعات قبلی بارش باران و رگبار تا فردا ادامه دارد.

 ترافیک سنگین در معابر مرکز مازندران/سیلاب خیابان‌‌های ساری را دچار آبگرفتگی کرد
 سیلاب جاری شده بر اثر بارش شدید باران، خیابان‌های مرکز استان مازندران را دچار آب‌گرفتگی کرد.
به گزارش  فارس، در پی بارش باران از شب گذشته و جاری شدن سیل در برخی از مناطق مازندران، مرکز استان هم دچار آب‌گرفتگی شده است. بر اساس این گزارش خیابان جام جم تا میدان امام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی شدید شده و بر اثر این آبگرفتگی و لبریز شدن نهرهای کنار خیابان، تعدادی خودرو در داخل این نهرها، گیر کرده‌اند. خیابان‌های منتهی به میدان امام ساری هم دچار ترافیک سنگین هستند. ترافیک از سمت بلوار پاسداران به سمت میدان امام(ره) بسیار سنگین است.آبگرفتگی در معابر باعث توقف خودروها شده است. این نخستین بحران و امتحان پس از انتصاب مهدی عبوری به سمت شهردار ساری است و باید دید شهردار جوان چگونه از پس این بحران برمی‌آید.

ترافیک سنگین در جاده ساری – نکا بر اثر سیل

سیل در شهرستان میاندرود موجب ترافیک سنگین در جاده ساری – نکا شد. مدیر کل راه و شهرسازی مازندران به واحد مرکزی خبر گفت: بارش شدید باران از دیشب تاکنون و بروز سیل در شهرستان میاندرود، موجب ترافیک سنگین در این محور شده است. آقای اسد افزود: بعلت فعالیت ماشین راه سازی به منظور تغییر مسیر سیل ، جاده ساری به نکا به مدت ۲ ساعت مسدود بود که بازگشایی شد.
وی تصریح کرد: مسافرانی که قصد سفر به مشهد مقدس از این مسیر را دارند، از صبح امروز در این محور متوقف شدند .
بارش شدید باران و سیل که از دیشب در روستاهای دارابکلا ، اسرم و جامخانه شهرستان میاندرود و شهر سورک آغاز شد ، به بیش از ۶۰ هکتار زمین های کشاورزی ، تأسیسات کشاورزی و خانه های روستایی و معابر آسیب وارد کرد .بارش باران و سیل در مناطق بالا دست این مناطق ادامه دارد .
خسارت ۳۱ میلیارد ریالی سیل در روستاهای تالش

بارش باران شدید در ۲ روز گذشته ۳۰ میلیارد ریال به روستاهای بخش حویق شهرستان تالش خسارت وارد کرد. سرپرست بخشداری حویق به واحد مرکزی خبر گفت: بر اثر بارش باران شدید که سبب طغیان رودخانه های لمیر و ویزنه در این منطقه شد به ۵۰ هکتار از باغهای کیوی – ۱۰ کیلومتر جاده – ۳ دهنه پل – تاسیسات آب رسانی و ۱۰ واحد مسکونی – تجاری و انبار نگهداری برنج بین ۲۰ تا ۶۰ درصد خسارت وارد شده است. علی درمانی میزان خسارت ناشی از جاری شدن سیل در ۶ روستای بخش حویق تالش را ۳۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بازسازی و مرمت جاده ها و پل های تخریب شده این روستاها از دیروز آغاز شده است.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.