امدادرسانی گسترده به مناطق زلزله زده خراسان جنوبی

۱۶م آذر ،

به دنبال زلزله شب قبل در منطقه زهان خراسان جنوبی ، ۵۰۰ چادر در این مناطق نصب و سایر اقلام از قبیل لوازم گرمایشی و کنسرو به منطقه منتقل شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،  مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در آخرین بررسی های انجام شده ، این زلزله  ۶  کشته  و ۱۴ زخمی داشت و  ۲۰  روستای شهرستان زیرکوه  و  قاین از ۱۰ تا ۶۰ درصد خسارت  دیده اند.
آخوندی  افزود: عملیات جستجو و نجات تقریبا به پایان رسیده و احتمال اضافه شدن آمار قربانیان این زلزله بسیار کم است.
وی گفت:  این زلزله  تاکنون ۱۱ پس لرزه در پی داشته و هم اکنون گروه های امدادی در مناطق زلزله زده مشغول فعالیت می باشند.
 مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: آوار برداری از دقایق دیگر آغاز می گردد و برای اسکان موقت و دائم زلزله زدگان جلسه ای تا دقایق دیگر با حضور معاون وزیر کشور ، رئیس سازمان مدیریت بحران  و رئیس ستاد امداد و نجات هلال احمر که در منطقه حاضر شده اند  برگزار می گردد.
بر اثر زلزله شهر زهان از توابع شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی دو راه ارتباطی  باغستان و جاده ارتباطی افین – زهان بر اثر ریزش کوه مسدود  شد.
فلاحتی فرماندار زیرکوه هم  گفت: هم اکنون ماشین های راهداری به منطقه اعزام شده و مشغول کار می باشند که پیش بینی می گردد تا ساعتی دیگر این دو راه ارتباطی بازگشایی شود.
این زمین لرزه  با قدرت  ۵/۵ ریشتر ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه دیشب  در ۲۵ کیلومتری زهان  شهرستان زیرکوه و  ۴۲ کیلومتری قاین در خراسان جنوبی را لرزاند .
 

۵ کشته و ۱۲ زخمی در زمین لرزه خراسان جنوبی
زمین لرزه خراسان خراسان جنوبی تاکنون ۵ کشته و ۱۲ زخمی در پی داشته است . 

آقای آخوندی  مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت : بر اساس خبرهای رسیده خانه های روستایی در ۱۵ روستای توابع شهرستان های زیرکوه و قاین بر اثر زلزله تخریب شده یا خسارت دیده اند .

منازل قدیمی در روستاهای شهر زهان از توابع شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی بر اثر زلزله تخریب شده است .
فرماندار زیرکوه گفت : زمین لرزه ۵/۵ ریشتری ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه دیشب در زهان شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی تا کنون ۱۲ پس لرزه داشته است .
آقای فلاحتی افزود : خبرهایی از تخریب خانه های قدیمی در روستاهای شاج  ‌، زردان  ، حسین آباد و شیرگ (shirg) از توابع شهر زهان رسیده است که هنوز از جزئیات و میزان خسارت های وارده اطلاعات دقیقی در دست نیست  .
۱۲  گروه امداد و نجات هم به محل زلزله خراسان جنوبی اعزام شدند .
آقای شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت : ۶ گروه از قاین ، ۳  گروه از بیرجند ، یک گروه از اسدیه ، یک گروه از حاجی آباد و یک گروه از سربیشه به مناطق زلزله زده قاین اعزام شدند .

زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۵ ریشتر ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه دیشب ۲۵ کیلومتری زهان شهرستان زیرکوه و  ۴۲ کیلومتری قاین در خراسان جنوبی را لرزاند .


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.