امداد رسانی فرهنگی به کودکان زلزله‌زده گسترده‌تر می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران و  روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان کانون استان آذربایجان شرقی از نخستین روزهای وقوع زلزله در این استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل‌های وقوع حادثه حاضر شدند و تلاش کردند با برنامه‌های‌شان آلام و دردهای کودکان و نوجوانان مصیبت دیده را تسکین دهند.
در همین حال بر اساس گزارش های رسیده برپایی ۲ ایستگاه ثابت شهری در اهر و ورزقان ۵ ایستگاه ثابت روستایی در “اورنگ”،”گوئینجک”،”ولی لو”،”میرزا علی” و”سرند” و حضور۴ کتابخانه سیار در دیگر روستاهای این مناطق از جمله اقداماتی بود که توسط کانون و از نخستین روزهای وقوع زلزله صورت گرفت. در عین حال کامیونت سیار کانون نیز اقدام به اجرای نمایش های عروسکی در این مناطق کرد.
این پایگاه‌ها بیش از ۱۸۰ روستای زلزله زده را از خدمات متنوعی مانند قصه‌گویی، نمایش خلاق، بازی‌های بومی و محلی و کتاب‌خوانی بهره‌مند کرده‌اند.
در همین حال حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیر کانون آذربایجان شرقی از استمرار و گسترش فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده خبر داده و اظهار داشت: در تلاش هستیم با راه‌اندازی  دائمی ۲ کتاب‌خانه پستی، ۳ کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری در خدمت کودکان و نوجوانان عزیز این مناطق باشیم که اقدام‌های اولیه در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک این امر محقق شود.
وی تصریح کرد: تا زمان تحقق این امر کتاب‌خانه‌های سیار کانون استان در این مناطق حضور خواهند داشت.
به گفته‌ی این مقام مسوول تا کنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری برای نزدیک به ۲۰ هزار کودک و نوجوان مناطق شهری و روستایی مناطق زلزله زده توسط کانون اجرا شده است.
همچنین؛ به پیشنهاد سید صادق رضایی مدیرعامل کانون قرار است هدایای فرهنگی خانواده‌های ایرانی از سراسر کشور از اواسط مهر هم‌زمان با ۱۶ مهر روز جهانی کودک در بین کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی توزیع شود.
“ابراهیمی” با اشاره به اهدای اقلام فرهنگی کانون در بین کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده افزود: تا کنون بیش از ۱۰ هزار عنوان از تولیدات فرهنگی کانون شامل کتاب، سرگرمی و عروسک سارا و نیز عروسک مبارک به عنوان هدیه دراختیار بچه‌ها قرار گرفته است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در پایان اظهار امیدواری کرد : فعالیت‌هایی که در طرح امداد فرهنگی در مناطق زلزله زده استان صورت گرفته و با استقبال خانواده‌ها در این مناطق نیز مواجه شده است در ترمیم آسیب‌های روحی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی دربین کودکان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.
این در حالی است که طی این مدت تعدادی از مسوولان ارشد کانون کشور نیز در جریان بازدید‌های خود از مناطق زلزله‌زده به طرح دیدگاه‌ها و بیان نحوه‌ی مشارکت خود در برنامه‌های امداد رسانی اشاره کرده‌اند.
بر اساس تازه‌ترین خبرها علی گنج کریمی معاون تولید کانون، محسن حموله مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل و قاسم عزیززاده گرجی مدیر کانون استان مازندران از جمله‌ی این مسوولان هستند.
 
* گنج کریمی: معاونت تولید آماده رفع نیازهای فرهنگی کودکان است

معاون تولید کانون در جمع مربیان حاضر در مناطق زلزله زده آنان را نماینده دیگر مربیان کشور در این مناطق دانست.
“علی گنج کریمی” ضمن اعلام این مطلب، خواستار ارزیابی نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله زده استان و  و اعلام آن به معاونت تولید کانون شد تا محصولات کانون هم‌چنان در بین کودکان و نوجوانان و با مدیریت و محوریت کانون استان آذربایجان شرقی توزیع شود.
وی با تقدیر از تلاش‌های مدیر و همکاران کانون آذربایجان شرقی و دیگر همکاران کانون در انجام فعالیت های گسترده در مناطق زلزله زده، کاهش آثار و عواقب زلزله در ذهن و روح کودکان و نوجوانان را از نتایج برنامه‌های اجرا شده دانست و از مربیان خواست کودکان و نوجوانان را با ابعاد مختلف حوادثی این گونه آشنا کنند.
“گنج کریمی” اجرای برنامه‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان به منظور آمادگی آنان در برابر حوادث طبیعی را از جمله اهداف حضور کانون در این مناطق عنوان کرد.

 *مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل: فعالیت‌های کانون انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون نیز در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده این استان، حضور فعال کانون در این مناطق را موجب ایجاد نیاز به فعالیت‌های فرهنگی و تداوم آن در شهرها و روستاهای زلزله‌زده عنوان کرد.
محسن حموله یکی از نتایج این حضور را توسعه‌ی مخاطبان کانون دانست و تقاضای خانواده‌های این مناطق مبنی بر تداوم فعالیت‌های کانون را از دلایل موفقیت حضور کانون در مناطق زلزله‌زده عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون همچنین راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های پستی و سیار جدید را از جمله مواردی برشمرد که می‌تواند به تداوم و تاثیرگذاری فعالیت‌های کانون کمک کند و باعث بهره‌مندی بیشتر کودکان و نوجوانان این مناطق از این فعالیت‌ها شود.
“حموله” در عین حال با اشاره به انعکاس گسترده‌ی فعالیت‌های کانون در این مناطق در رسانه‌های جمعی استان و کشور از نقش آن‌ها در این زمینه قدردانی کرد.
وی با تقدیر از تلاش‌های مدیریت کانون آذربایجان شرقی و دیگر همکاران کانون گفت: نامه‌ای از طرف مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل به مدیریت اداری و مالی کانون ارسال شده و پیشنهاد شده است تا یک روز از حقوق همکاران کشور به زلزله زدگان اختصاص یابد.
 
*آمادگی کانون مازندران برای برگزاری اردو ویژه کودکان زلزله‌زده

مدیر کانون استان مازندران از برگزاری اردوی ویژه کودکان و نوجوانان این مناطق به میزبانی استان مازندران خبر داد.
به گفته‌ی “قاسم عزیززاده گرجی”، کانون استان مازندران برای برگزاری اردویی با حضور مربیان کانون و کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی آمادگی دارد.
وی افزود: «برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در این اردو برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.