امروز، دلار ارزان می گردد؟

۲۶م اسفند ،

امروز، دلار ارزان می گردد؟ | چاپ |
شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۰۹:۰۵

بینا- از دو هفته پیش که اولین شوک به بازار ارز وارد شد و در یک روز بهای دلار از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳ هزار و ۱۵۰ تومان رسید، بازار چشم به راه اتفاقات تازه است.
در آن روز خاص، خبرها امیدوارکننده ای از نشست ایران و ۱+۵ در آلماتی انتشار یافته بود و این موضوع با احتمال کاهش فشار تحریم ها همراه شد به همین سبب شایعه بسیار زود در بازار پیچید و قیمت دلار افتی جدی را تجربه کرد. در روزهای پس از آن اما بار دیگر دلار به رود صعودی خود ادامه داد چراکه خریداران دلار به سبب کاهش قیمت، در بازار حاضر شدند و تقاضا را افزایش دادند بار دیگر در طول چند روز قیمت دلار به حدود ۳ ههزار ئ ۷۰۰ تومان بازگشت.
به گزارش بینا، اقتصاد ایرانی،در نوشتاری آورده است، اما بار دیگر با آغاز هفته پیش وزیر امور خارجه کشورمان از کاهش فضار تحریم ها سخن گفت تا تعداد فروشنده های ارز در بازار بیشتر از خریداران شود این موضوع قیمت دلار اندکی کاهش داد و در مرز ۳ هزار و ۴۰۰ تومان نگاه داشت. اما پایان هفته قبل خبر  تازه ای از معافیت ۱۰ کشور اروپایی و ژاپن از تحریم نفت ایران انتشار یافت که این موضوع خود در بازار نیمه جان پنجشنبه تاثیر گذاشت و قیمت دلار را به زیر سه هزار و ۴۰۰ تومان کشاند تا بسیار ها چنین گمانه زنی کنند که با بازگشایی بازارها از امروز، امکان ادامه کاهش قیمت دلار و واکنش مثبت بازار به خبر معافیت ۱۱ کشور از تحریم نفتی ایران، وجود دارد. هرچند شایعه ۶ هزار تومان شدن بهای دلار در روزهای پایانی سال عملی نشد اما همچنان عده ای از خریداران ارز که با قیمت های بالا آن را خریداری کرده اند امید دارند قیمت پول آمریکا افزایش یابد تا شاید نیاز دولت به ریال سبب شود در سال آینده بار دیگر قیمت ها افزایش یابد. با این وجود این روزها اما شرایط برای کاهش قیمت بیشتر از افزایش آن مهیا است. بسیار ها منتظر بازگشایی بازارها از ابتدای هفته آینده می باشند تا واکنش بازار به خبر رفع محدودیت شش ماهه صادرات نفت ایران به ۱۱ کشور را ملاحظه کنند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.