امروز؛ اجرای ”ادیپوس” ویژه هنرمندان و خبرنگاران

۳۱فروردین۱۳،

نمایش ˝ادیپوس˝ کاری از امین اصلانی، شنبه ۳۱ فروردین ماه ویژه هنرمندان، خبرنگاران و منتقدان به صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین، این اثر نمایشی که از ۱۵ فروردین ماه به کارگردانی امین اصلانی اجرای خود را در تالار ایوان شمس آغاز کرده است، شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۲۰ در یک اجرای ویژه میزبان هنرمندان، خبرنگاران و منتقدان خواهد بود.

همچنین محمدرضا خاکی، مدرس و کارگردان صاحب‌نام تئاتر بعد از تماشای نمایش “ادیپوس”گفت: اجرای بسیاری خوبی بود و از آن لذت بردم چرا که مشهود بود انرژی و فکر بسیار بسیاری برای به صحنه بردن این نمایش به کار گرفته شده است.

وی افزود: شکی نیست که برای به صحنه بردن این نمایش زحمات بسیاری کشیده شده است، فراموش نکنیم که ترجمه متونی که توسط سنکا نگاشته شده است اصلا مسئله ساده‌ای نیست و هر کارگردانی توانایی این را ندارد که نمایشنامه های سنکا را به سبب روایی‌بودن و شکل خوانش آن برای اجرا آماده کند.

وی ادامه داد: تفکری که برای تغییرات سالن در راستای اجرای متن بسیار قابل تقدیر است، زیرا ایده ای جذاب خلاق و مناسب است، البته باید این نکته را هم در نظر داشت که متون سنکا جزو متون کلاسیک سنگینی می باشند که در این اجرا با ارائه میزانسن های متنوع و حجم بالای محتوایی، نمایش را برای تماشاگر قابل درک کرده است.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: بزرگترین تجعب من از اجرا شدن چنین متنی در تالاری است که شاید قابلیت تالارهای نمایش معمول را ندارد اما با تمهیدات درستی که توسط کارگردان و بازی بازیگران انجام شده است، ما شاهد اجرای قابل قبولی در تالار ایوان شمس هستیم.

خاکی با بیان اینکه اجرای این متن ریسک بزرگی است، تصریح کرد : این متن یک نمایشنامه روایی است که کارگردان با تفکر خود میزانسن را به آن اضافه کرده و آن را صرفا از حالت خوانش خارج کرده است، البته در اینجا لازم است به بازی های خوب بازیگران اشاره کنم که توانسته علاوه بر درک مناسب شرایط متن و تحلیل مناسب آن بازی مناسبی را برای اجرای این متن سخت و سنگین به مخاطب ارائه کنند که راضی کننده و بسیار خوب است.

بر اساس این گزارش در نمایش “ادیپوس”افشین هاشمی، لادن مستوفی، فرخ نعمتی، مرتضی ضرابی، امیر بارانلویی، بهروز پور برجی، عاطفه تهرانی و محسن حسینی به عنوان بازیگر حضور دارند.

این اثر نمایشی هر روز (حتی شنبه ها) ساعت ۲۰ در تالار ایوان شمس میزبان علاقه مندان تئاتر است.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.