امروزه بشر برای کشف دفائن عقلی خود نیاز به محرک دارد

به گزارش ایرنا آیت الله ‘غیاث الدین طه محمدی’ روز چهارشنبه در چهل و سومین نشست معاونین آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه انسان ها بر اساس نیاز خود حرکت می کنند افزود: مادامی که بر اساس عقل و منطق پیش نرویم دشمن می تواند بر ما فائق آید.

وی با بیان اینکه علم و عقل هر دو باید در کنار یکدیگر بکار گرفته شوند افزود: اگر از علم مراقبت نشود سبب جهل خواهد شد.

وی بزرگترین آفت عرصه علم را ، وارونه گری دانست و افزود: اگر حقایق عالم را وارونه بشناسیم کاربرد آن نیز وارونه خواهد شد و در راه غلط مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: متصدیان کرسی مقدس آموزش باید همیشه این خطر جدی را در برابر چشمان خود داشته باشند و کاربرد علم را نیز بدانند.

وی با بیان اینکه علم دستاوردهای بیشماری داشته است افزود: از سوی دیگر علم ، فراوان جنایت کرده در صورتی که عقل هرگز جنایتی مرتکب نشده است.

آیت الله محمدی ادامه داد: استعمار، جنگها و شکنجه ها را با علم اداره می کند و کسی برای مهار اینها وجود ندارد چرا که عقل اجازه این امور را نمی دهد.

وی ادامه داد: معاونان آموزشی یک رسالت الهی فطری در پیش دارند و آن این است که علم را موجه به جهت کنند.

چهل و سومین نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به مدت دو روز با برگزاری میزگردها، کارگاه های آموزشی و تخصصی در همدان در حال برگزاری است.

۷۵۱۸/۵۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.