امروز جهان نیازمند فرهنگ امام و شهیدان است

احمدی نژاد در مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم ایران:

جام جم آنلاین: رییس جمهور با بیان اینکه امروز جهان به شدت به فرهنگ امام راحل و شهیدان نیازمند بوده و محتاج آرمان، مکتب و فرهنگی است که در باطن پرچم جمهوری اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: امروز ماموریت بزرگ ملت ایران آن است که این ارزش‌ها را در این سرزمین نورانی مستقر و آنها را تبیین و تدوین کرده و برای بشریت تشنه امروز زنده کند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در مراسم اهتزاز بزرگترین و بلندترین پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک ایام دفاع مقدس به ملت ایران و جامعه بشری و قدردانی از شهردار تهران و مجموعه شهرداری و همچنین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: پرچم یک نشانه و علامت است که اولاً نشانه عوامل به هم پیوستگی و وحدت ملی یک کشور محسوب شده و ثانیاً فرهنگ، مطالبات و آرمان‌های یک ملت و نگاه آنان به روابط اجتماعی در عرصه بین الملل را نشان می‌دهد.

وی ارزش‌ها و آرمان‌ها را از عوامل وحدت ملت بزرگ ایران و پرچم جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: شاید بتوان قاطعانه بیان کرد که پرچم جمهوری اسلامی ایران، یگانه پرچم توحید است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه تاریخ ملت ایران سرشار از مجاهدت‌ها برای اهتزاز پرچم توحید و استقرار عدالت در جهان است، گفت: احترام به پرچم واجب و لازم است چراکه پرچم علامتی مقدس برای ملتها، بویژه در جمهوری اسلامی که نشانه و فریاد توحید است، قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید حرمت پرچم نگه داشته شود، خاطرنشان کرد:‌ رعایت حرمت پرچم باید در دو سطح انجام شود که سطح اول احترام قابل لمس و فیزیکی است؛ پرچم هیچ ملتی نباید به زمین افتاده و زیر پا بماند، بلکه باید به پاکترین و زیباترین شکل آراسته و به اهتزاز درآید چرا که پرچم علامت موجودیت و هویت یک ملت بوده است.

رییس جمهور ادامه داد: احترام به پرچم می بایست در رفتار آحاد ملت ایران نهادینه شود.

احمدی نژاد حفظ حقیقت پرچم را به عنوان سطح دیگر احترام به آن توصیف و تصریح کرد: ممکن است پرچم ملتی در ظاهر در اهتزاز بوده و محترم شمرده شود، اما در حقیقت اینگونه نباشد؛ اهتزار حقیقی پرچم توحید زمانی صورت می گیرد که آحاد، سردمداران و بزرگان جامعه به اصل توحید، آرمان‌ها، ارزش‌ها و لوازم استقرار توحید و عدالت پایبند باشند.

رییس جمهورافزود: ممکن است کشوری به نام اسلامی شناخته شود و جای جای آن پر از نشانه‌های اسلام باشد، اما کمترین آثار از حقیقت اسلامی را در متن زندگی مردم مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه هنگامی که ما در این سرزمین پرچم توحید را برافراشته می کنیم، یعنی تمام اعمال خود را باید فقط و فقط برای خدا انجام دهیم، اظهار داشت: یک موحد کاری جز برای خدا انجام نمی دهد و باید توحید در زندگی تک تک ما شعله ور شده و خود را نشان دهد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه اگر می خواهیم پرچم ما همیشه در اهتزاز باشد، باید عدالت را در این سرزمین مستقر کنیم، گفت: اجرای عدالت، تفسیر عملی ایمان به توحید است و اگر بخواهیم پرچم ما همیشه برافراشته باقی بماند، باید پاکی، محبت ، عدالت و ایستادگی در برابر ظلم، تبعیض و قلدری های منطقه ای و بین المللی را در این سرزمین نهادینه و راه شهیدان، امام شهیدان و آرمان‌های آنان را در لحظه لحظه زندگی‌ خود اجرا کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مناسب است که در هفته دفاع مقدس با امام راحل، شهیدان و امام عصر(عج) میثاق ببندیم که راه و هدف آن‌ها را تا آخر ادامه دهیم و این رمز ماندگاری است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.