امروز کشور بیش از هر زمان به تلاش کارآفرینان نیاز دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شیخ الاسلامی عصر سه شنبه درهفتمین جشنواره ملی امتنان از کار آفرینان برتر افزود: جسارت، خطر پذیری، دانش و خلاقیت و همچنین نو آوری از معیارهای کارآفرینی است .

وی به نامگذاری سال جاری تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت : یکی از مهمترین و بهترین ابزار ممکن برای تحقق این شعار رهبر معظم انقلاب، رویکرد کارآفرینی در تمامی عرصه ها است .

شیخ الاسلامی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه موضوع کارآفرینی باید در سرلوحه برنامه های ما قرار گیرد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ‘جهاد اقتصادی در کارآفرینی قابل جستجو و یافتن است ‘، گفت:می توان بال حمایت از معیارهای کارآفرینی و همچنین کار و سرمایه ایرانی و همچنین تقویت تولید ملی ،اقتصاد مقاومتی را در کشور پایه گذاری کرد.

وی در ادامه افزود: در طی سالهای اخیر دربخش کار آفرینی اقدامات خوبی از سوی دولت صورت گرفته است

و باید ازبرکات این فضای جدید در بخش های مختلف بهرمند شویم .

شیخ الاسلامی با تاکید بر اینکه دنیای امروز بر محور کارآفرینی حرکت می کند ،گفت : مسیر و جهت گیری اقتصاد جهانی و رقابتها اکنون بر محور کار آفرینی قرار دارد از این رو هیچ مسوولی نباید خود را جدای از این مقوله بداند .

وی تشکیل سازمان نظام کارآفرینی در کشور و حضور نماینده آن در شورای عالی اشتغال و همچنین تاسیس دفاتر کارآفرینی درهمه دستگاههای دولتی را از جمله مهمترین برنامه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت : با همکاری دولت بسیاری از این برنامه ها به نتیجه رسیده و یا در دست اقدام است .

سیام**۲۰۲۳ ۱۴۱۸** ۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۷۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.