امروز می توانید نفس عمیق بکشید؛ هوا دوباره پاک شد

۰۲خردادماه،

پنجمین روز هوای پاک تهران هم ثبت شد.

 پاک شدن هوای تهران و رسیدن به عدد ۵ در دو ماه، نشانه خوبی برای پایتخت است؛ حداقل می توان امیدوار بود که می گردد از روزهای تلخ سال قبل کمی فاصله گرفت.

در سال ۹۱، تنها ۴ روز هوای پاک برای تهران ثبت شد و بیشتر روزهای سال، هوای پایتخت نهایتا در بازه سالم بود.

امروز اما شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد شاخص کیفیت هوا در بازه پاک قرار دارد. هرچند که روی عدد ۴۸ است و اندکی آلودگی می تواند هوای پاک را به سالم بدل کند.

آلوده کننده شاخص هم ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون می باشند.

درحالی امروز هوای تهران در شرایط پاک است که روز قبل قائم مقام سازمان محیط زیست آلودگی کمتر هوای تهران را به بهبود کیفیت سوخت (بنزین و گازوییل) ربط داده بود.

به گفته علی محمد شاعری، در دو ماه قبل میزان بنزن در بنزین های توزیع شده (حداقل در تهران) و میزان گوگرد در گازوییل، بسیار کمتر از سال قبل است و همین سبب شده است که هوای بهتری در شهر حاکم باشد. 

البته نباید فراموش کرد که فصل گرد و خاک هم فرا رسیده و به زودی گرد و خاکی که این روزها در استان های غربی وجود دارد، به تهران هم می رسد. 

با این حال اگر خاطرتان باشد سازمان محیط زیست و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی تا پیش از این مدعی بودند که سوخت تولیدی مشکلی ندارد و ایران از موتور خودروهاست. اما اکنون بهبود کیفیت سوخت و البته هوای بهاری پر باد و باران سبب شده است که کیفیت هوای تهران بهتر از قبل باشد.

به هرحال تا هوا هنوز پاک است، نفس بکشید که غنیمت است.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.