امر به معروف و نهی از منکر جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه می‌کند

۰۱م آذر ،

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: اجرای صحیح دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از جنبه‌های مختلف در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌کند.

به گزارش ایسنا، حیدر بحرانی درهمایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان بوشهر افزود: در این شرایط که دشمنان با همه حربه ها وارد میدان شده‌اند، اصل امر به معروف و نهی از منکر باید با ظرافت هایی اجرا شود که بهترین نتیجه را درپی داشته باشد.

وی اظهارکرد: باید برای تاثیرگذاری بیشتر فریضه های امر به معروف و نهی از منکر، برای سنین و شرایط مختلف برنامه ریزی کنیم.

بحرانی بیان کرد: محصولات فرهنگی باید پیش از قرار گرفتن در دسترس کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار گیرند تا کم ترین تاثیر منفی را برافکار این قشرها داشته باشد.

وی گفت: همه ما درمقابل خود، جامعه و احکام الهی مسوولیت داریم و باید به مسوولیت خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

رییس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: کسانی که امربه معروف و نهی از منکر می کنند ابتدا باید معروف ها و منکرها را بشناسند.

وی اضافه کرد: معروف‌ها و منکرها پس ازشناخت باید با رعایت آداب خود درجامعه ترویج شوند.

بحرانی با تاکید بر رعایت آداب و شیوه‌های صحیح امر به معروف و نهی ازمنکر اظهارکرد: برخوردهای نامناسب نه تنها سبب بدبینی فرد به دین خواهد شد بلکه ممکن است با واکنش شخص نیز مواجه شود.

وی بیان کرد: دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دراسلام دارای چنان اهمیتی است که سرلوحه دعوت همه انبیاء و جانشینان آن ها قرارگرفته است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر افزود: این دو فریضه در هریک از ابعاد زندگی انسان پیاده شده و قابل لمس است.

بحرانی بیان کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر فقط منحصر به یک جنبه زندگی انسان نیست بلکه در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذاراست.

در پایان از آمران به معروف و ناهیان از منکر نمونه استان بوشهر تجلیل و احکام مسوولان دفاتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر حوزه های قضایی سراسر استان به آن ها اعطاء شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.