امسال طرح تعزیراتی اجاره بها مطرح نشد/عبور اجاره بها از شاخص تورم

۳۱اردیبهشت،

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تاکید بر اینکه طرح تعزیراتی بازار اجاره بها در سالهای قبل هم نتوانست قیمتها را کنترل کند، گفت: برای امسال اجرای طرح تعزیراتی در بازار اجاره بها مطرح نشده است.

به گزارش consbank، به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی قلی خسروی  در خصوص اجرای طرح تعزیزاتی اجاره بها در سال جاری، اظهار داشت: در حال حاضر اجرای این طرح برای امسال مطرح نشده است و در سال های قبل هم که به اجرا رسید نتوانست تاثیری را در بازار داشته باشد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه دو سال پیش افزایش حداکثر ۷ تا ۹ درصد و سال قبل حداکثر ۱۳ تا ۱۵ درصد را مشخص کرده بودند، گفت: اما در نهایت این طرح، برگشت خوبی نداشت و مالکان هم اهمیتی به این رقم ها ندادند.

وی با  اشاره به اینکه نمی توان برای ملک دیگران قیمت گذاری کرد، افزود: وقتی نرخ تورم در مسکن از یک اندازه ای افزایش پیدا می کند نمی توان توقع داشت که مالک کمتر از نرخ تورم، اجاره بها دریافت کند و دستوری هم نمی‌شود مردم را مجبور کرد.

خسروی تصریح کرد: تاکنون وزارت راه و شهرسازی جلسه ای را برای تعیین اجاره بها و اجرای طرح تعزیزاتی برگزار نکرده است و این طرح از ابتدا هم کار درستی نبود.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در خصوص افزایش نرخ اجاره بها در سال جاری، بیان کرد: نمی توان قیمت مشخصی را ارایه داد اما تورم بخش مسکن از تورم عمومی کشور عبور کرده است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.