امسال هزار هکتار کشت گلخانه ای برای استان را در دستور کار داریم

به گزارش ایرنا دکتر سید محمد طباطبائی یزدی روز سه شنبه در نشست ستاد توسعه طرح های کشاورزی شهرستان خوشاب، افزود : در حال حاضر فقط ۸۰ هکتار در استان تحت پوشش کشت گلخانه ای است.

وی توسعه کشت گلخانه ای را از اولویت های سازمان عنوان کرد و افزود : در بحث کشت گلخانه ای در استان عقب هستیم که بایستی در این بخش برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت : کشت گلخانه ای با توجه به کمبود آب و وضعیت بحرانی دشت های استان برای کشاورزان به صرفه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته و پیشرفت های حاصل شده در در بخش کشاورزی، افزود : در سال ۸۹ ، ۳۳۰ کیلومتر و امسال بالغ بر دو هزار و ۵۵۰ کیلومتر انتقال آب کشاورزی با لوله انجام شد.

دکتر طباطبایی یزدی، تسهیلات پرداختی به کشاورزان در راستای اشتغال پایدار را مورد اشاره قرار داد و گفت : اکنون فرصتی استثنایی برای کشاورزان بوجود آمده که تسهیلاتی با کارمزد پایین و بازگشت بلندمدت دریافت می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خواستار همکاری بیشتر بانک ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان شد و گفت : در خصوص کارشناسی قیمت اراضی ، آب و باغ های کشاورزان، بانک قیمت پایینی را در نظر می گیرد .

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی همه باید بسیج شده و همکاری کنند، افزود: دولت هم در این بخش پای کار آمده و کارهای خوبی انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت : بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و کشور را در مقابل تهدیدات و تحریم های دشمنان بیمه می کند.

دکتر طباطبایی یزدی با اشاره به بازدیدهایی که از مزارع و مناطق کشاورزی خوشاب داشت، گفت : این منطقه در بخش کشاورزی مستعد است بسیاری از محصولات مانند خربزه ، هندوانه ، انگور و غلات به صورت دیم هم محصول خوبی داده است .

فرماندار خوشاب نیز در این نشست گفت : ۵۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل طرح توسعه کشاورزی استان خراسان رضوی به این شهرستان اختصاص یافت .

مهندسˈ حسین ابراهیمی کردیانی با اظهار اینکه دو برابر اعتبار اختصاص یافته طرح آماده داریم، افزود : ۹۸ طرح با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در ستاد توسعه طرح های کشاورزی خوشاب مصوب شد که طبق اولویت طرح ها ، تسهیلات پرداخت می شود.

وی با اشاره به عدم وجود صنعت در شهرستان خوشاب برای اشتغالزایی، گفت : وجود صنایع تبدیلی کشاورزی در این منطقه از ضروریات است .

فرماندار خوشاب افزود : در ناحیه صنعتی این شهرستان بستر سرمایه گذاری آماده است و از سرمایه گذاران در این شهرستان حمایت می کنیم .

وی اظهار داشت : کشاورزان و تولید کنندگان ما با مشکل سرمایه گذاری مواجه بوده و بخش عمده ای از زحمات آنان به خاطر خرد بودن و دور بودن از بازار توسطه واسطه ها و دلالان ازبین می رود .

وی تشکیل تعاونی ها ، بازارهای هدف و صنایع تبدیلی را از جمله راهکارهایی دانست که هم به نفع کشاورز و هم به نفع مصرف کننده است .

فرماندار خوشاب خواستار استقرار سریعتر اداره ثبت در این شهرستان شد و گفت : بخشی از اراضی شهرستان خوشاب با ثبت سبزوار ، برخی نیشابور و بعضی دیگر هم با ثبت قوچان است که برای بحث تسهیلات ، کشاورزان با مشکل مواجه هستند.

مهندس ابراهیمی کردیانی قابلیت های کشاورزی خوشاب را تشریح کرد و گفت : این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی ارگانیک (بدون استفاده از سم و کود ) سر آمد است .

وی به تولید خوب محصولاتی چون انگور یاقوتی ، خربزه محلی ، پسته و غلات در خوشاب اشاره کرد و افزود : این شهرستان مستعد کشاورزی بوده و فعالیت بیشتر مردم این شهرستان کشاورزی است .

۷۴۹۵/۶۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.