امضاء تفاهم نامه همکاری کمیته امداد با بنیاد خیریه پاکستان

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این یادداشت تفاهم شش ماده ای عصر روز یکشنبه با حضور ‘ حسین انواری ‘ سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و ‘ فرزانه راجا ‘ رییس سازمان خیریه بی نظیر بوتو پاکستان در مجتمع ولایت کمیته امداد در تهران به امضاء رسید.

به موجب این یادداشت تفاهم، طرفین به عنوان دو نهاد فعال در عرصه خدمت رسانی به نیازمندان، آمادگی خود را جهت بررسی زمینه های تعامل و همکاری در سطح بین الملل اعلام کردند.

حسین انواری سرپرست کمیته امداد طی سخنانی در حاشیه امضا این تفاهم نامه ضمن بیان مشترکات دینی و فرهنگی غنی دو کشور اظهار داشت: دو ملت ایران و پاکستان علایق بسیار وافری نسبت به هم دارند و خود را جدا از یکدیگر نمی دانند.

وی گفت: کمیته امداد یکی از ابتکارات و خدماتی بود که حضرت امام خمینی (ره) در همان شروع انقلاب اسلامی بنا نهاد.

انواری با بیان اینکه تمام مبانی خدماتی کمیته امداد برگرفته از مبانی اسلامی است افزود: بر طبق مبانی اسلامی بر استحکام خانواده و همچنین تکریم و حفظ کرامت این نهاد مقدس بسیار توجه شده است.

وی به فعالیت های کمیته امداد از جمله توانمند سازی خانواده های نیازمند، اشتغالزایی و آموزش مددجویان در سالهای پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما امسال با کمک دولت و منابع قرض الحسنه مردم در بانک ها توانستیم ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد کنیم.

انواری در ادامه افزود: حاضریم تجربیات خود را در زمینه آموزش، مدیریت بحران ها و حوادث طبیعی به طرف پاکستانی انتقال دهیم.

رییس سازمان خیریه بی نظیر بوتو پاکستان نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران در کمک رسانی به سیل زدگان این کشور اظهار داشت: ‘چیزی که امام خمینی (ره) ایجاد کرده و کمیته امداد آن را دنبال می کند، بسیار قابل ذکر و ارزشمند است.’

فرزانه راجا افزود: نهادی که شما در آن فعالیت دارید تعالیم اسلامی را ترویج می کند و برای دولت پاکستان ارزشمند خواهد بود که بتوانیم با شما همکاری کنیم.

اجتمام** ۱۳۱۳** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۲۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.