امضای تفاهم‌نامه مشترک میان رؤسای دیوان محاسبات ایران و ترکیه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

عصر امروز چهارشنبه(۱۷آبان ماه) تفاهم‌نامه‌ای بین دیوان محاسبات کشورمان و ترکیه با حضور رؤسای دیوان محاسبات دو کشور به امضا رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، عصر امروز چهارشنبه(۱۷آبان ماه) تفاهم‌نامه‌ای بین دیوان محاسبات کشورمان و ترکیه با حضور رؤسای دیوان محاسبات دو کشور به امضا رسید.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان امضا این تفاهم‌نامه اظهار داشت: دیوان محاسبات ایران در مدت ۲ سال اخیر تفاهم‌نامه‌های متعددی را با کشورهای مختلف منعقد نموده است.

رئیس دیوان محاسبات کشورمان گفت: فردا اجلاس هیات رئیسه نهادهای دیوان محاسبات منطقه اکو در تهران برگزار می‌شود که در قالب این اجلاس تبادل دانش حسابرسی، تجربیات، آموزش و همکاری‌های دو جانبه وچند جانبه صورت خواهد گرفت.

رحمانی فضلی با ابراز امیدواری درباره بهبود همکاری روش‌های حسابرسی  ایران با سایر کشورهای منطقه گفت: ایران به عنوان عضو پیشقدم در مقوله حسابرسی اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حاشیه این اجلاس خواهد نمود.

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: ایران تاکنون با کشورهای روسیه، چین، اندونزی، تفاهم‌نامه همکاری امضا نموده است.

وی تصریح نمود: امروز با رئیس دیوان محاسبات ترکیه برای ایجاد همکاری‌های پیشتر در دیوان محاسبات دو کشور قرار داد تفاهم‌نامه امضا نموده‌ایم که در پی این قرار داد انتقال تجربه‌های دو کشور در قالب همکاری‌های مختلف صورت می‌گیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: ایران تجربه‌های مناسبی در حوزه‌های نفت، بانک، و مالیات دارد که از طریق همکاری‌های آموزشی تجربیات خود را در قالب اعزام دانشجو و اساتید به ترکیه انتقال خواهد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اجلاس فردا اظهار داشت: مهمترین دستور کار اجلاس فردا تصویب استراتژی اکو سای است که برای تدوین این استراتژی از یک سال پیش اقدامات کارشناسی صورت گرفته است که امیدواریم فردا این استراتژی تصویب شود.

در ادامه رجائ آکیل رئیس دیوان محاسبات ترکیه ضمن تایید تاکیدات رئیس دیوان محاسبات کشورمان امضای تفاهم نامه امروز را سنگ بنای همکاری و تبادل تجربه بین دیوان محاسبات دو کشور دانست.

وی افزود: دیوان‌های محاسبات سراسر جهان سعی می‌کنند تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهند و امروز با امضای این قرار داد تجربیات دیوان محاسبات دو کشور ایران و ترکیه به هم منتقل می‌شود که کمک موثری در جهتی اقدامات حسابرسی دو کشور محسوب می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات ترکیه تصریح نمود: نقش دیوان محاسبات در توسعه کشورها بسیار موثر است واگر دیوان‌های محاسبات خوب کار نمایند از منابع موجود مالی، استفاده بهینه و مطلوب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.