امضای تفاهم‌نامه مشترک بین ارومیه و حکاری ترکیه

پنجاه و سومین کمیته فرعی، امنیتی ارومیه_ حکاری با حضور فرماندار ارومیه و والی حکاری و هیئت های دو طرف به میزبانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه مشترک بین ارومیه و حکاری ترکیه

به گزارش ممتاز نیوز، پنجاه و سومین کمیته فرعی، امنیتی ارومیه و حکاری با حضور فرماندار ارومیه و والی حکاری و هیئت های دو طرف به میزبانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه، با تاکید بر گسترش و توسعه روابط فی‌مابین منطقه‌ای با استان حکاری ترکیه، گفت: تعاملات دیپلماتیک منطقه ای نقش قابل توجهی در تقویت ارتباطات در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی ایفا خواهد کرد.

وی گفت: ما از توسعه روابط متقابل استقبال می‌کنیم و آن را به نفع منافع ملی هردو طرف می‌دانیم.

عماری ادامه داد: ارتقای سطح همکاری‌های امنیتی و موضوعات مرزی که از مهمترین اهداف این کمیته می باشد، می تواند در امنیت پایدار منطقه مؤثر واقع شود.

ادریس آک بیگ، والی حکاری ترکیه نیز دراین دیدار با اشاره به سابقه حسن ارتباطات دو طرف و با ابراز خرسندی از تحقق این دیدار بر انجام همکاری های همه جانبه متقابل منطقه ای تاکید کرد.

در حاشیه این کمیته، تقویت هرچه بیشتر مبادلات تجاری، روان سازی ۲۴ ساعته ترددهای گمرکی در مرز سرو، تکمیل زیرساخت‌ها و تجارت اقتصادی از موارد مورد گفتگو و تفاهم  بین شهرستان ارومیه و استان حکاری ترکیه در این کمیته بود.

در پایان این کمیته پروتکل همکاری های مشترک بین ارومیه و حکاری منعقد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.