امضای تفاهم نامه برای اعطای تسهیلات ۶۰هزار میلیارد ریالی به حوزه گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «با امضای تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و صندوق توسعه ملی، ۶۰هزار میلیارد ریال با همکاری این صندوق و بانک‌های عامل به پروژه‌های گردشگری اختصاص خواهد یافت.»

امضای تفاهم نامه برای اعطای تسهیلات ۶۰هزار میلیارد ریالی به حوزه گردشگری

به گزارش ممتاز نیوز، عزت‌الله ضرغامی در جلسه امضای تفاهم‌نامه این وزارتخانه با صندوق توسعه ملی با بیان این مطلب گفت: حوزه گردشگری به نوعی حلقه مفقوده اقتصاد کشور است. رهبر انقلاب درباره صندوق توسعه ملی صحبت بسیار خوبی دارند و فرمودند این صندوق استقلال اقتصادی دارد. صندوق توسعه ملی ابتکار رهبر معظم انقلاب بود و در طول این سال‌ها مدیریت ایشان باعث شد تا این صندوق به خوبی فعالیت کند.

او افزود: خوشبختانه صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری توجه جدی دارد و از درک درست رئیس و اعضای هیئت عامل صندوق از حوزه گردشگری تشکر می‌کنم. گردشگری پیشران اقتصاد است و در حوزه‌های مختلف می‌تواند دغدغه‌های کشور را برطرف کند، اما در حوزه اقتصادی، منابع این صنعت پایان‌ناپذیر است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بشر با تحول حوزه ارتباطات و اینترنت وقت زیاد می‌آورد و بسیاری از کارها را به صورت آنلاین انجام خواهد داد. اما تنها چیزی را که برای خود نگه می‌دارد حوزه گردشگری است. این در حالی است که در کشور ما حوزه‌های وسیع گردشگری وجود دارد که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: حوزه گردشگری بسیار مهم است، اما برخی از افراد برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دچار تردید بودند. شاید نگران بازگشت سرمایه بودند و تضمین بهتر می‌خواستند، برای همین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این مدت انجام دادیم این بود که این اطمینان را به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌دادیم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: با اختصاص ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی و کمک و همراهی بانک‌ها که به صندوق خواهند داشت، باعث می‌شود در مجموع با رقم ۶۰هزار میلیارد ریال تسهیلات، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این صنعت انجام شود که می‌تواند جهش خوبی را در حوزه گردشگری ایجاد کند.

اشتغال‌زایی برای ۴۰هزار نفر با تامین سرمایه پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منایع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست در سخنانی گفت: اتفاق مبارکی که امروز انجام می‌شود، یک تفاهم‌نامه بی‌سابقه در حوزه گردشگری است و بیش از چهار برابر اعتباراتی است که در سال ۱۴۰۰ به حوزه گردشگری اختصاص خواهد یافت.
او افزود: حوزه گردشگری یک فعالیت فرابخشی است که به عنوان یک حوزه پیشران در بخش اقتصادی در دنیا شناخته می‌شود و بعد از خودروسازی بزرگترین کارفرما در حوزه اشتغال به حساب می‌آید و توزیع عادلانه ثروت را در این حوزه شاهد هستیم.
اوحدی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه برای تامین سرمایه بیش از ۷۰۰ پروژه نیمه‌تمام حوزه گردشگری یک اتفاق مبارک است و می‌تواند برای بیش از ۴۰هزار نفر شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.