امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اجاره‌ای در تهران

مدیر عامل بانک مسکن گفت: تفاهم نامه برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اجاره داری بین وزارت راه‌ و شهرسازی، بانک مسکن و شهرداری تهران منعقد شده است.

امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اجاره‌ای در تهران

به گزارش ممتاز نیوز، محمود شایان گفت: بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان قرارداد در حوزه  مسکن  تاکنون منعقد شده و ۲۶ هزار میلیارد تومان  هم تاکنون تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن،  فروش متری مسکن از طریق ابزارهای مختلف مالی  را در دستور کار خود قرار داده ایم و از این طریق روند سپرده گذاری را در بانک اصلاح خواهیم کرد.

او می گوید:  در حال انعقاد و تفاهم نامه برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اجاره ای هستیم که این تفاهم نامه بین شهرداری، وزارت راه وشهرسازی و بانک مسکن  منعقد شده است‌.

شایان گفت: از طریق بازار سرمایه نتوانسته ایم در تامین مالی موفق باشیم و فقط از طریق بازار پول تامین مالی شده است. برای تامین مالی در شبکه بانکی سراغ عقود اسلامی رفته  و از ال سی های داخلی و ضمانتنامه های بانکی استفاده نکرده ایم.

 او گفت: طبق قانون جهش تولید اختصاص ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی به بخش مسکن توانسته سهم قابل توجهی را در بازار داشته باشد.

شایان می گوید:  دولت قبل، سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی از ۱۸ به ۵ درصد کاهش یافت که نتیجه آن را در وضعیت کنونی بازار مسکن می بینیم. کل خط اعتباری مسکن مهر ۵۵ هزار میلیارد تومان بود اما بانک عامل بخش مسکن تاکنون برای پرداخت ۴۶ هزار میلیارد تومان قرارداد امضا کرده و ۲۶ هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.