امضای قرارداد ۷۱۲ میلیون دلاری/چینی‌ها در ایران کارخانه فولادسازی می‌سازند

۳۰م دیماه ،

1-1687.jpg

وال استریت ژورنال گزارش داد که یک شرکت بزرگ دولتی چین قرارداد ۷۱۲ میلیون دلاری ساخت یک کارخانه فولادسازی را در ایران امضا کرده است.

به گزارش ایسنا، یک واحد تابع گروه معدنکاری فلزی غیرآهنی چین با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد که طراحی مهندسی، تامین تجهیزات و نصب، ساخت و خدمات آموزشی مربوط به کارخانه فولاد بوتیای ایران را بر عهده خواهد گرفت.

چین در چند سال قبل بیشترین مقاومت را در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران از خود نشان داده و با وجود تشدید تحریم‌ها طی چند ماه قبل حاضر به قطع روابط با ایران نشده است.

اواسط آذر ماه سال جاری نیز مدیرعامل شرکت ملی فولاد از امضای قرارداد فاینانس هفت طرح فولادی توسط چینی‌ها به ارزش ۱٫۸ میلیارد یورو خبر داد و اعلام کرد که این پول تا حدود دو ماه دیگر برای ادامه اجرای طرح‌های فولادی اختصاص می‌یابد.

براساس آخرین آمار انجمن جهانی فولاد چین در سال ۲۰۱۲ میلادی با تولید ۷۱۶٫۵ میلیون تن و با اختلاف بسیار نسبت به سایر کشورها عنوان بزرگترین فولادساز جهان را بدست آورد و ایران نیز با تولید حدود ۱۴٫۵ میلیون تن فولاد و دو رده صعود نسبت به سال ۲۰۱۱ عنوان پانزدهمین فولادساز بزرگ دنیا را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.